KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Afera z elastycznymi skrzydłami (wideo)

Rywale Red Bulla i Ferrari chcą bardzo szybko zamontować elastyczne skrzydła w swoich samochodach. Eric Boullier twierdzi, że najlepsze zespoły w stawce, czerpią duże korzyści z tego rozwiązania. Elastyczne skrzydła są nielegalne, jednak Ferrari i Red Bull udało się przejść przez testy FIA.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

- Słyszałem plotki i czytałem w prasie, że te skrzydła dają trzy dziesiąte, co wydaje się być prawdą - powiedział Eric Boullier dla Auto Hebdo. Jednak pierwszym krokiem dla konkurencji będzie zrozumienie, jak skrzydła mogą wyginać się przy dużej prędkości oraz przejść testy.

- To nie wygląda na wyginające się skrzydła. Nie wiemy jak oni to zrobili, że są legalne. To niepokojące - powiedział Jenson Button na Węgrzech.

Uważa się, że rywale wywierają presję na FIA, żeby wyjaśniła na czym polega sekret legalności skrzydeł Red Bull i Ferrari. - Po zaliczeniu testów, jesteś czysty - powiedział Stefano Domenicali.

- Jest to komplement dla naszych inżynierów, kiedy powstaje takie zamieszanie - zdradził szef Red Bulla, Christian Horner.



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
motorsport.com
Komentarze (2)
  • golden Zgłoś komentarz
    ładna mi rewelacje, w tamtym roku ferrari miało elastyczne tylne skrzydło, jak FIA to odkryła to im zabronili, więc pewnie troszkę zmienili rodzaj plastiku i teraz nawet testy przeszło :)
    • snajper Zgłoś komentarz
      I właśnie dlatego F1 jest piękna dzięki takim geniuszom. Ten sport to nie tylko ściganie
      Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
      ×
      Sport na ×