Ostatnia edycja Rajdu Turcji biorąca udział w WRC odbyła się w 2006. Wówczas w deszczowych warunkach najszybszy okazał się Marcus Groenholm, który pod nieobecność kontuzjowanego Sebastiena Loeba pokonał konkurencję. Tuż za Bosse na mecie pojawił się drugi z kierowców fabrycznych Forda Focusa Mikko Hirvonen. To może okazać się wielkim plusem na konto Fina, ponieważ znajomość trasy w przypadku krętego i dziurawego rajdu może dać kilka dodatkowych sekund przewagi nad Loebem, który ostatni raz w Turcji pojawił się trzy lata temu.
Trasa Rally of Turkey 2008 jest bardzo zbliżona do tej sprzed dwóch lat. Różnice dotyczą poszczególnych wiraży, natomiast odcinki specjalne z goła przebiegają po tych samych trasach. Kierowcy wspominając Turcję zwracali uwagę na wyboistość tras, które są równie wymagające jak poprzednia runda MŚ Rajd Akropolu. Loeb opowiadał, że ze swojego ostatniego występu pamięta okrutnie kręte trasy nie wybaczające żadnych błędów. Hirvonen tuż po zapoznaniu z trasą stwierdził, że trudno będzie przejechać ten rajd „czysto”, bo miejsc na cięcie zakrętów nie jest wiele, a walka o punkty wymusza jazdę na maksimum możliwości i ryzyka.
Możemy się więc spodziewać wyrównanej walki. Jari- Matti Latvala wygrywając odcinek testowy udowodnił, że Fordy przed przerwą w kalendarzu mają się świetnie i nie zamierzają rezygnować z dubletu. Jeśli tak by się stało to lider Forda Mikko Hirvonen wskoczyłby na fotel lidera Mistrzostw, bowiem od Loeba dzieli go tylko jedno oczko. Zespół Citroena nie zamierza składać broni wobec agresywnego podejścia głównych konkurentów. Od początku zaatakuje Dani Sordo, który staje się coraz bardziej groźny. Oczywiście daleko mu jeszcze do Sebastiena Loeba, ale progres jest widoczny. Wśród kibiców najwięcej jest zwolenników dzierżącego tytuł Mistrza Świata zapowiadającego ostrą walkę do ostatniego metra. Jednak pewnych kłopotów może mu przysporzyć pozycja lidera Mistrzostw- Loeb podczas piątkowego etapu będzie pierwszym zawodnikiem w stawce, czyli tym od „odkurzania” trasy z kamieni i brudu. Nie wiadomo jak zaprezentuje się team Subaru. Jeśli dobry debiut w Grecji nowej Imprezy S14 WRC nie był przypadkiem, to walka z Citroenami i Fordami może wyjść na dobre Petterowi Solbergowi i Chrisowi Atkinsonowi. Po testach słychać było pozytywne wrażenia zespołu mającego nadzieję na kolejną zdobycz punktową. Takie samo stanowisko ma Suzuki. Mimo, że do tej pory kierowcy SX4 WRC nie zgromadzili wielu punktów liczą na podreperowanie swojego konta przed przerwą w kalendarzu.
Tak, jak w 2006 roku tegoroczna edycja Rally of Turkey jest także rundą PCWRC. Auta produkcyjne będą walczyć o punkty do swojej klasyfikacji, w której na pierwszym miejscu jest Andreas Aigner, który nominował Turcję do swojego kalendarza startów. Zabraknie natomiast drugiego w generalce, który już ma sporą stratę do austriackiego kierowcy Lancera Evo IX. Jari Ketomaa nie ujął Turcji w swoich planach na ten sezon, więc zmagania konkurencji będzie śledził jako kibic.
W czerwcu w Turcji zazwyczaj jest niezwykle gorąco, temperatury sięgają nawet 40 stopni Celsjusza. Na deszcz raczej nie ma co liczyć, więc warunki pogodowe będą dodatkowo „podkręcać” i tak gorącą już atmosferę panującą w okolicach rajdu. Nie powinny powtórzyć się obfite deszcze i śnieg, które w 2006 roku nawiedziły trasę rajdu.
Harmonogram Rajdu Turcji 2008
Czwartek 12.06.2008
17:25 OS 1 Akdeniz University 1 (2.60 km)
Piątek 13.06.2008
07:38 OS 2 Perge 1 (22.43 km)
08:21 OS 3 Myra 1 (24.15 km)
08:59 OS 4 Kumluca 1 (9.90 km)
11:57 OS 5 Perge 2 (22.43 km)
12:40 OS 6 Myra 2 (24.15 km)
13:18 OS 7 Kumluca 2 (9.90 km)
16:01 OS 8 Chimera 1 (16.91 km)
16:44 OS 9 Phaselis 1 (22.47 km)
Sobota 14.06.2008
08:33 OS 10 Chimera 2 (16.91 km)
09:21 OS 11 Silyon 1 (27.36 km)
12:04 OS 12 Kemer 1 (20.60 km)
12:52 OS 13 Silyon 2 (27.36 km)
15:35 OS 14 Kemer 2 (20.60 km)
16:23 OS 15 Phaselis 2 (22.47 km)
18:01 OS 16 Akdeniz University 2 (2.60 km)
Niedziela 15.06.2008
08:38 OS 17 Olympos 1 (31.20 km)
11:04 OS 18 Tekirova (5.50 km)
12:07 OS 19 Olympos 2 (31.20 km)