Mark Webber zauważył, że po przejechaniu najszybszego okrążenia przez Michaela Schumachera, jego tempo na następnych kółkach spadło o dwie sekundy. - To prawdopodobnie mały pokaz dla Niemiec. Super miękkie opony są dużo szybsze, ale tylko przez jedno okrążenie - powiedział Australijczyk.
Michael Schumacher zaprzeczył doniesieniom, że jego piątkowy czas miał za zadanie pozbawienie Mercedesa ciążącej na nim presji. Według niektórych obserwatorów siedmiokrotny mistrz świata regulował tylne skrzyło w każdym możliwym miejscu na torze. - Przejechałem 10 okrążeń, więc nie wiem czy to krótki przejazd. Prawda jest taka, że nie tylko my sprawdzaliśmy tą mieszankę - broni się kierowca Mercedesa GP.
- Schumi z przodu? To jest możliwe, ponieważ ma najwięcej zwycięstw w całej stawce Formuły 1 - zażartował Felipe Massa, kiedy został poproszony o komentarz w sprawie rezultatu Schumachera.
Jenson Button uważa, że jego nowy MP4-26 nie jest słaby, mimo gorszej dyspozycji w Jerez. Według mistrza świata z roku 2009 trudno odczytać tempo pozostałych ekip z powodu nowych opon Pirelli.
- Istnieją duże różnice między poszczególnymi rodzajami opon - powiedział Button. - Różnica między mieszanką twardą, a super miękką wynosi 1,5-1,7 sekundy - uważa Bruno Senna.
Przypuszcza się także, że Nick Heidfeld wykonał najszybsze okrążenie z małą ilością paliwa, aby uspokoić sponsorów Renault po wypadku Roberta Kubicy. Natomiast Rubens Barrichello miał najlepszy czas czterodniowych badań w Jerez zaledwie dwa tygodnie przed wystawieniem udziałów Williamsa na giełdę.