Jest to bardzo dziwna wiadomość, ponieważ jeszcze w ubiegłym tygodniu FIA nie miała żadnych zastrzeżeń do systemu Lotusa. Prawdopodobnie rywale naciskali na ciało zarządzające, aby uznać rozwiązanie za niezgodne z regulaminem.
- FIA właśnie zakazała używania tego systemu. Już jakiś czas temu przyglądaliśmy się temu rozwiązaniu, który ma wpływ na aerodynamikę samochodu - powiedział Mark Gillan, który jest głównym inżynierem w Williamsie.
System utrzymania wysokości zawieszenia podczas hamowania po raz pierwszy został zauważony w bolidach Lotusa w czasie testów dla młodych kierowców w Abu Zabi. Dzięki temu można było poprawić stabilność i wydajność aerodynamiki. Kolejnym zespołem, który chciał stworzyć własnym system było Ferrari.
- Czekamy na ostateczną wiadomość o FIA na temat legalności tego systemu. Oczywiście przyglądamy się wszystkiemu, co może poprawić osiągi bolidu. Jednak czekamy na decyzję FIA - powiedział Stefano Domenicali podczas imprezy Wrooom.
- To wszystko musi działać z pakietem. Każda część bolidu musi współpracować. Ten system to ciekawy pomysł, ale ja nie jestem kompetentną osobą, aby wypowiadać się w tym temacie - oświadczył Christian Horner.
System Lotusa był aktywowany mechanicznie, dzięki naciśnięciu hamulca. Był częścią zawieszenia, wiec uznano go za legalny, ponieważ nie był ruchomą częścią aerodynamiczną. FIA postanowiła jednak zmienić swoją decyzję i rozwiązanie to będzie zakazane w sezonie 2012.
FIA zakazała innowacyjnego rozwiązania!
Zespoły Formuły 1 zostały poinformowane, że system zawieszenia zaprojektowany przez Lotusa będzie zakazany w sezonie 2012. Rozwiązanie to miało na celu utrzymanie stałego prześwitu podczas hamowania.