Marco Cavigioli liderem IRC 2WD Cup na półmetku

Włoski kierowca podczas swoich startów Corsą S1600 w Rajdzie Polski nie zachwycał poziomem umiejętności i osiąganymi czasami. W tym sezonie kontynuuje program startów w IRC 2 WD Cup, czyli w klasie aut napędzanych na jedną oś w International Rally Challange.

W tym artykule dowiesz się o:

Marco Cavigioli w tym sezonie startuje w International Rally Challange w ramach nowo stworzonej klasy 2Wd Cup czyli klasy, w której klasyfikowane są samochody napędzane na jedną oś. W zeszłym roku kiedy nie było osobnej klasyfikacji samochodów z napędem na jedną oś, dla producentów takich pojazdów nie było sensu startować, gdyż byli oni skazani na porażkę w konfrontacji z dużo szybszymi samochodami Super 2000. W tym sezonie FIA utworzyła w ramach International Rally Challenge osobną klasę i dzięki temu kolejni zawodnicy nie dysponujący budżetami na S2000 mają szansę walczyć o tytuł mistrzowski w "ośce".

Wśród nich w tym roku znajduje się Cavigioli, który wygrał drugą rundę – Rajd Portugalii (9-10 maja 2008). Następnie w Belgii podczas Ypres Rally (27-28 czerwca 2008) musiał się wycofać na ostatnim odcinku specjalnym. Na szutrowy Rajd Rosji (10-12 lipca 2008) nie udało się uzyskać niezbędnych części i Włoch musiał zrezygnować ze startu swoim Punto Diesel, a na Maderze (31 lipca – 2 sierpnia 2008) dzięki czwartej pozycji zdobył kolejne pięć punktów i tym samym na półmetku rywalizacji w IRC 2 WD Cup zajmuje samotną pozycję lidera z piętnastoma oczkami. Za jego plecami z dziesięcioma punktami znajduje się czterech kierowców, którzy tryumfowali w pozostałych rundach. Rundach, które były ich domowymi imprezami i można się spodziewać, że będą to jednocześnie ich jedyne tegoroczne występy i punkty, tak więc Marco jest tutaj zdecydowanym faworytem, chociaż nie wynika to z jakości jego występów, a raczej z pełnego programu startów w tym sezonie.

JAS Motorsport, który w tym sezonie w niektórych rundach wystawia Hondę Civic Type R R3, póki co nie osiągnął jakichś znaczących sukcesów, chociaż to wśród kierowców startujących właśnie Hondami upatrywano głównego faworyta do tytułu. W Rajdzie Rosji Guy Wilks nie osiągnął mety ze względu na awarię samochodu, a Alessandro Bettega podczas czerwcowego Ypres Rally z kolei swój występ zakończył na jednym z przydrożnych budynków.

Punktacja IRC 2 WD Cup po pięciu rundach

MKierowcaKrajPunkty
1 Marco Cavigioli Włochy 15
2 Yagiz Avci Turcja 10
2 Dieter Verbeke Belgia 10
2 Vadim Mikhailov Rosja 10
2 Miguel Nunes Portugalia 10
Źródło artykułu: