21 - ostatni dzień kwalifikacji na Misano zbiegnie się z 21. rocznicą pierwszego zwycięstwa w Grand Prix dla zespołu Aprilia, które także odbywało się w San Marino na torze Misano. Pierwszą wygraną odniósł w klasie 250ccm Loris Reggiani. W 318 wyścigach w klasie 250ccm począwszy od GP San Marino w roku 1987, Aprilia odniosła 135 zwycięstw, co oznacza jedną wygraną więcej, niż jest na koncie Hondy (w tym samym okresie). Te 135 zwycięstw zostało osiągniętych przez 24 różnych motocyklistów, najbardziej utytułowany jest Max Biaggi - wygrywał 23 razy.
15.004 - przewaga Valentino Rossiego nad drugim na mecie zawodnikiem w Brnie - to największa przewaga w erze czterosuwów w MotoGP w czasie "suchego" wyścigu. Poprzedni rekord należał do Daniego Pedrosy (który w Niemczech rok temu zwyciężył z przewagą 13.166s). Ostatnim motocyklistą, który w najwyższej klasie wygrał z przewagą wyższą niż 15 sekund, był Mick Doohan w 1997 roku w Austrii - 22.077s.
13 - motocykliści pochodzący z San Marino 13 razy stawali na najwyższym stopniu podium. Manuel Poggiali dwanaście razy (7 x 125ccm, 5 x 250ccm) oraz Alex de Angelis (jedna wygrana w 250ccm).
10 - odbyło się już dziesięć wyścigów o GP San Marino. Pierwsze w roku 1981 na torze Imola. Trzy rózne obiekty gościły motocyklistów w ramach GP San Marino - Imola (1981, 1983), Mugello (1982, 1984, 1991, 1993) oraz Misano (1985, 1986, 1987, 2007).
7 - w siedmiu ostatnich wyścigach na podium mieliśmy reprezentantów trzech różnych zespołów w klasie MotoGP
6 - Casey Stoner startował z pierwszego pola w sześciu ostatnich wyścigach, jest to najdłuższa seria w historii czterosuwowych maszyn w MotoGP. Najdłuższą serię w najwyższej klasie miał Mick Doohan - startujący z pole position w 12 kolejnych wyścigach w 1997 roku.
5 - pięciu pierwszych zawodników na Misano w zeszłym roku używało opon Brigestone.
5 - pięciu pierwszych motocyklistów w GP Czech startowało na motocyklach innego producenta. Wcześniej taka sytuacja w erze czterosuwów miała miejsce tylko raz - rok temu na torze Catalunya.
2 - wyścig na Misano w zeszłym roku to jedyny raz w erze czterosuwów, kiedy Suzuki miało dwóch motocyklistów na podium.
1.249 - czas, jaki dzielił pięciu pierwszych motocyklistów w klasie 250ccm na mecie w Brnie. Najmniejsza różnica czołowej piątki w 250ccm miała miejsce w 1999 roku w Niemczech i wynosiła 0.742s, a tą piątką byli kolejno Loris Capirossi, Valentino Rossi, Jeremy McWilliams, Tohru Ukawa i Shinya Nakano.