- Testy wykonywane w tym tygodniu były ukierunkowane na przygotowania do najbliższych dwóch wyścigów - opisywał swoją pracę Jason Button - Pracowaliśmy nad sfinalizowaniem pakietów aerodynamicznych dla Spa i Monza oraz równolegle nad początkowym rozpoznaniem mieszanek opon. Chociaż dokonaliśmy pewnego postępu, to balans samochodu nie jest taki, jaki bym chciał, żeby był, szczególnie dla toru Monza – potrzebujemy dokładnej analizy danych by wprowadzić ulepszenia przed wyścigowym weekendem.
Szef zespołu Ross Brawn tak opisał specyfikę toru Monza - Monza jest unikalnym torem charakteryzującym się bardzo wysokimi prędkościami i niską siłą docisku, które stwarzają kierowcy trudności w dużych strefach hamowania oraz problemy z trakcją na wyjściu z wolnych zakrętów. Nasi kierowcy doświadczali tych klasycznych problemów, które zwykle mamy na Monzy, a bez kontroli trakcji, nadmiar mocy silnika (na wolnych zakrętach) nadaje nowy wymiar temu wyzwaniu. Nie osiągnęliśmy jeszcze idealnych ustawień i balansu w tygodniu i musimy nadal pracować nad analizą danych, zanim powrócimy na wyścig za dwa tygodnie.