Zawodnicy będą mieli do pokonania w sumie dziesięć odcinków specjalnych. Poza piątkowym odcinkiem specjalnym kolejnego dnia zawodnicy pokonają trzy pętle złożone z trzech odcinków specjalnych. Pierwszy z nich to odcinek Cisówka zlokalizowany pod Jastrzębiem Zdrój, drugi odcinek to kultowy Hażlach wykorzystywany często także w różnych edycjach Rajdu Barbórki Cieszyńskiej, a trzeci i ostatni w pętli to Ruptawa-Bzie – najdłuższy w rajdzie.
W klasyfikacji generalnej Pucharu PZM po rozegraniu ośmiu z jedenastu eliminacji liderem dosyć niespodziewanie jest Paweł Hankiewicz (Peugeot 206 RC) z liczbą 37 punktów. Drugą pozycję zajmuje posiadający największy staż startów w Rajdzie Wisły Wrocławianin Paweł Danys (Honda Civic Type R), który zgromadził o jeden punkt mniej. Trzecia pozycja przypadła Piotrowi Jędrusińskiemu (Honda Civic Type R), który wygrywał w tym roku w rajdach Warszawskim i Lotos Baltic Cup i posiada na koncie 34 punkty. Za nim w tabeli znajduje się Piotr Sopoliński (Opel Astra OPC), który w trzech ostatnich asfaltowych eliminacjach zgromadził 28 z 33, a dodatkowo przed tygodnie był najszybszym polskim kierowcą wśród startujących na Rajdzie Karkonoskim (29-31 sierpnia 2008) załóg w klasyfikacji Pucharu Łużyc. Nie bez szans na końcowy sukces pozostaje tutaj jedyny lokalny kierowca z pierwszej piątki Pucharu Jarosław Szeja (Peugeot 206 RC), który po mniej udanym początku sezonu ma ambicje pokazać się z jak najlepszej strony swojej publiczności.
W klasie A7, która w dużym stopniu pokrywa się wynikami z klasyfikacją generalną przewodzi Sopoliński (42pkt.) przed Jędrusińskim (38 pkt.), Danysem (37 pkt.), Szeją (34 pkt.) i Adrianem Mikiewiczem (Honda Civic Type R, 26 pkt.), który w Karkonoskim był trzecią polską załogą na mecie. W klasie N3 zdecydowane prowadzenie przypada Hankiewiczowi, który z liczbą 54 oczek wyprzedza regularnie punktującego Andrzeja Czekana (Honda Civic Type R) o siedemnaście punktów. Kolejne pozycje zajmują nieobecny w Wiśle Marcin Gładysz (Honda Civic Type R) – 32 pkt., rywalizujący także w Pucharze Astry Marek Kwaśnik (Opel Astra) – 18 pkt. oraz także nieobecny Piotr Szczęśniak (Honda Civic Type R), który zgromadził tyle samo punktów co Wiesław Ingram - 12.
W utworzonym w tym sezonie Pucharze Astry taką samą ilość punktów – 16 zgromadzili Tomasz Kosiński i Piotr Rudzki. Kolejna miejsca zajmują Piotr Rogula (11 pkt.) oraz nieobecni w dziewiątej rundzie PPZM Mariusz Antonow (8 pkt.) i Piotr Żajkowski (5 pkt.) Tyle samo co Żajkowski i Antnonow zgromadzili startujący Kwaśnik oraz Filip Styła, który do tej pory pojawił się tylko w Rajdzie Subaru. W klasie A6 zdecydowanym faworytem jest Michał Rochnio (Citroen Saxo), który w dotychczasowych startach zgromadził 38 punktów i ma 14 punktów przewagi nad Szymonem Piękosiem (Peugeot 206), który nie pojawił się na liście zgłoszeń. Trzecią pozycję z 23 punktami zajmuje Rafał Szebla (Peugeot 106) z dorobkiem 23 punktów. Czwart jest Olaf Malm (Honda Civic), który włączył się do walki w połowie sezonu i wygrywając dwie eliminacje zapisał na swoje konto 20 oczek. Piąta pozycja z liczbą 18 zebranych punktów przypadła Leszkowi Kapłanowi (Peugeot 106).
W niższych klasach zawodnicy stawili się mniej licznie. Lider N2 Maciej Cywiński (Honda Civic) – 31pkt. będzie miał ułatwione zadanie bo drugi Maciej Rawski (Volkswagen Polo) – 17pkt. i trzeci w punktacji Jacek Znyk (Honda Civic) – 16pkt. nie przyjechali do Wisły, a czwarty w klasyfikacji klasy Jacek Polok (Peugeot 106) zdobył do tej pory 12 punktów podobnie jak startujący w czasie trwania Rajdu Wisły w Rajdzie Kormoran Olsztynianin Piotr Lewandowski (Daewoo Lanos). W A5 na liście zgłoszeń pojawił się tylko lider Marcin Stywryszko (Skoda Felicia) – 16 pkt., piąty w klasyfikacji Damian Zygmunt (Suzuki Swift) – 6 pkt. i z taką samą liczbą punktów w bliźniaczym samochodzie Teodor Stolarek. W klasie A0 stawiła się pierwsza piątka klasyfikacji z Grzegorzem Warkowskim (Fiat CC) na czele – 19 pktunktów. Kolejna miejsca przypadły dla Roberta Wojciechowskiego, który jako jedyny jeździ Fiatem Seicento – 13 pkt., Kamilowi Sumie - 12 pkt., Krzysztofowi Cieślarowi - 8pkt., Jarosławowi Zawadzkiemu - 7 pkt. W najsłabszej klasie N0 pojawiła się pierwsza czwórka - Rafał Pochłopień - 21 pkt., Bartosz Rybienik - 14 pkt., bohaterka naszego wywiadu Ewa Niezabitowska - 11 pkt. i Łukasz Ryznar - 9 pkt. Piąty w klasyfikacji Paweł Duniewicz - 5 pkt. nie wysłał pojawił się na oficjalnej liście zgłoszeń.
Wśród klas RWD-3 i RWD-2 nie pojawiła się ani jedna załoga, a z RWD-1 w Fiatach 126p na starcie powinniśmy zobaczyć lidera Łukasz Mrozek - 7 pkt., trzeciego w punktacji Henryka Sosnowskiego - 2 pkt. i nie punktująca jeszcze Anna Żak.