Nakajima w czwartek przejechał najmniej okrążeń z całej trzynastki kierowców, którzy pojawili się na torze, a najlepszy czas uzyskał pod koniec sesji podczas 3-okrążeniowego przejazdu. Japończyk okazał się szybszy od zawodników McLaren-Mercedes, którzy zdecydowali się w końcu wyjechać z boksów. Kolejny raz słabo spisywały się bolidy Renault - Fernando Alonso uzyskał dziewiąty, a Nelson Piquet - jedenasty rezultat. - Przez długi czas czekaliśmy na suchą nawierzchnię, a potem chcieliśmy ją jak najlepiej wykorzystać - powiedział Alonso. - Warunki nie były perfekcyjne, ale wystarczające, abyśmy mogli próbować to, co chcieliśmy. Testowaliśmy małe rzeczy, ale jestem zadowolony z osiągów i zachowania się samochodu. Teraz z niecierpliwością czekam na ostatnie trzy dni testów w Barcelonie.
Wyniki testów w Barcelonie:
1. Kazuki Nakajima (Williams Toyota) 1:22,153 32 okrążenia
2. Heikki Kovalainen (McLaren) 1:22,185 64
3. Pedro de la Rosa (McLaren) 1:22,208 92
4. Felipe Massa (Ferrari) 1:22,213 96
5. Nico Rosberg (Williams) 1:22,248 109
6. Mark Webber (Red Bull) 1:22,477 82
7. David Coulthard (Red Bull) 1:22,499 104
8. Luca Badoer (Ferrari) 1:22,535 102
9. Fernando Alonso (Renault) 1:22,657 61
10. Timo Glock (Toyota) 1:22,901 110
11. Nelson Piquet (Renault) 1:23,286 105
12. Kamui Kobayashi (Toyota) 1:24,132 56
13. Nico Hulkenberg (Williams) 1:24,222 54
Testy zakończył również zespół BMW Sauber. W czwartek na torze pojawiło się aż trzech kierowców ? oprócz Kubicy i Nicka Heidfelda za sterami bolidu F1.08 po raz pierwszy zasiadł Christian Klien. Austriak jeździł przed południem, gdy nawierzchnia była jeszcze mokra, Polak i Niemiec po południu testowali już na suchym torze. - Oprócz czwartkowego popołudnia, warunki pogodowe dalekie były od ideału - podsumował testy Willy Rampf, dyrektor techniczny BMW Sauber. - Przez to praca inżynierów była dużo trudniejsza. Niemniej jednak była to bardzo ważna i owocna próba dla zespołu. Zrobiliśmy symulację wyścigów dla obu bolidów, razem z pit stopami i nie mieliśmy żadnych problemów, to świadczy o wysokiej niezawodności samochodów. Dodatkowo testowaliśmy nowo udoskonalone części. Ustawienia bolidów będziemy dopracowywać podczas finałowych testów w Barcelonie - zakończył Rampf.
Wyniki testów w Walencji:
1. Nick Heidfeld (BMW Sauber) 1:12,258 59 okrążeń
2. Robert Kubica (BMW Sauber) 1:12,293 70
3. Christian Klien (BMW Sauber) 1:23,857 32