Niemiecki kierowca testy rozpoczął od testowania różnych ustawień mechanicznych bolidu. Raz zatrzymał się na torze, ale nie była to żadna usterka, ale kontrolowana jazda do ostatniej kropli paliwa. Jest to standardowo procedura pozwalająca porównać dane telemetryczne z rzeczywistym poziomem paliwa. Po przerwie na Nick Heidfeld skoncentrował się na pracy opon i hamulców, przeprowadził także kilka symulowanych startów.
- Silny wiatr miał trochę wpływ na naszą pracę. Mimo tego byłem w stanie popracować na różnych mieszankach opon i spróbować różnych ustawień bolidu. To dało mi dobrą podstawę do pracy w czwarte - powiedział Niemiec.
Dopiero siódmy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał mistrz świata Lewis Hamilton. W bolidzie McLarena pojawiły się jednak problemy, które wymagały dużych interwencji mechaników. Brytyjczyk stracił przez to sporo czasu. W bolidzie MP4-24 kolejny raz pojawiło się tylne skrzydło w specyfikacji 2008.
Wyniki 4. dnia testów
M | Kierowca | Kraj | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Hiszpania | Renault | 1:19,945 | 130 |
2 | Kimi Raikkonen | Finlandia | Ferrari | +0,305 | 105 |
3 | Nick Heidfeld | Niemcy | BMW Sauber | +0,575 | 99 |
4 | Jarno Trulli | Włochy | Toyota | +0,595 | 131 |
5 | Mark Webber | Australia | Red Bull | +0,949 | 107 |
6 | Kazuki Nakajima | Japonia | Williams | +1,003 | 83 |
7 | Lewis Hamilton | W.Brytania | McLaren Mercedes | +1,357 | 70 |
8 | Adrian Sutil | Niemcy | Force India | +1,466 | 79 |