Brazylijska runda wprawdzie nie przyciągnęła na start "wielkich tłumów" chcących zdobyć wiele punktów w drugiej tegorocznej rundzie IRC, ale patrząc na dwie ostatnie rundy rozgrywane w Chinach, będące jednocześnie ostatnimi eliminacjami sezonu można wpaść w "samozachwyt". W porównaniu z chińską eliminacją zobaczymy wreszcie topowe załogi poza Europą.
Na liście zgłoszeń wprawdzie zobaczymy "zaledwie" pięć załóg walczących o zwycięstwo, w samochodach kategorii S2000, ale w porównaniu do Rajdu Chin jest to wzrost o 500%.
Pierwszy numer na liście zgłoszeń otrzymał Kris Meeke będący przedstawicielem Peugeot UK w modelu 207 S2000. Kolejne dwa numery otrzymali przedstawiciele Belux Peugeot Team startujący kolejnymi 207-mkami S2000 zespołu Kronos Racing Freddy Loix i Mistrz IRC 2008 Nicolas Vouilloz. Czwarta i piąta pozycja na liście zgłoszeń przypadła przedstawicielom Abartha - Giandomenico Basso i Anton Alen. Pozostali zawodnicy na liście zgłoszeń to przedstawiciele krajów Ameryki Południowej – lokalni Brazylijczycy, przedstawiciele Argentyny, Paragwaju, Peru czy Urugwaju.
Zawodnicy będą mieli do pokonania w sumie trzynaście szutrowych odcinków specjalnych podzielonych na dwa etapy.
Mimo wielkich starań na trasie nie zobaczymy Toniego Gardemaister'a. Fiński kierowca niemal do ostatniej chwili walczył o start w Punto ze stajni Asta, ale brakło funduszy. Debiutujący fenomenalnie podczas pierwszej tegorocznej eliminacji – Rajdu Monte Carlo - zespół Skody wcześniej definitywnie odmówił występu podczas eliminacji za Oceanem Atlantyckim.
W związku z powyższym mimo ograniczonej ilości załóg nadal w pamięci dla porównania widnieje lista startowa ostatniej eliminacji z poprzednich dwóch sezonów – Rajd Chin, gdzie żaden z zawodników liczących się podczas całorocznych rozgrywek nie pojawił się na starcie. Z jednej strony utwierdza to w przekonaniu, że wyznaczanie pozaeuropejskich eliminacji w środku sezonu ma jednak znacznie większy sens niż na jego końcu. Jednak z drugiej strony wydaje się, że eliminacje typowo europejskie w przypadku IRC to jest to co przysłowiowe "tygryski lubią najbardziej". Tym samym IRC powoli zaczyna przejmować rolę najważniejszej europejskiej serii rajdowej, a biorąc pod uwagę spostrzeżenia włodarzy FIA – powoli zaczyna podkradać wszelkie aspekty tego sportu z Mistrzostw Świata, które przeżywają niemały kryzys.
Harmonogram Rally de Curitiba (czas lokalny) :
Nr | Nazwa | Czas startu |
---|---|---|
- | piątek 6 marca 2009 | |
OS1 | Campo Magro 1 | 08:55 |
OS2 | Ouro Fino 1 | 10:05 |
OS3 | Curitiba 1 | 10:45 |
OS4 | Campo Magro 2 | 11:10 |
OS5 | Curitiba 2 | 14:50 |
OS6 | Campo Magro 3 | 15:15 |
OS7 | Ouro Fino 2 | 15:45 |
- | sobota 7 marca 2009 | |
OS8 | Bocaiuva 1 | 08:20 |
OS9 | Rio Pesqueiro 1 | 09:00 |
OS10 | Dom Pedro 1 | 09:30 |
OS11 | Rio Pesqueiro 2 | 12:05 |
OS12 | Dom Pedro 2 | 12:35 |
OS13 | Campina 1 | 13:10 |
- | Meta | 16:30 |