Z podwójnym dyfuzorem po kolejne punkty - BMW Sauber przed GP Turcji

Na Grand Prix Turcji, siódmą eliminację mistrzostw świata Formuły 1, zespół BMW Sauber przygotował podwójny dyfuzor oraz inne poprawki aerodynamiczne w bolidzie F1.09. Czy Robert Kubica dzięki temu zdobędzie pierwsze punkty?

Łukasz Czechowski
Łukasz Czechowski

- Tor w Stambule całkowicie różni się od Monako. To nowoczesny obiekt z kilkoma szybkimi zakrętami. Najsławniejszy jest lewy zakręt nr 8. Oczywiście liczę na lepszy wynik, niż w ostatnim wyścigu - krótko powiedział Robert Kubica, dla którego będzie to czwarta wizyta w Turcji w roli kierowcy Formuły 1. W sezonie 2006 zajął 12. miejsce, rok później był 8., a w poprzednim sezonie wywalczył 4. pozycję.

- Mam nadzieję, że nasz słaby występ w Monako to wyłącznie efekt tego, że bolid źle spisuje się na tego typu torach. W Hiszpanii mieliśmy postęp, a na Stambuł przygotowaliśmy kolejne udoskonalenia, w tym podwójny dyfuzor - przypomniał Nick Heidfeld, piąty w ubiegłorocznym wyścigu.

- Turecki tor ma niezmiernie fajne sekcje - szczególnie zakręt nr 8, który jest dużym wyzwaniem - jest długi, szybki i ma kilka szczytów. Jest też długa prosta wymagająca dłużej prędkości maksymalnej - dodał Niemiec. - Stambuł to ogromne miasto, międzynarodowe i fascynujące. Będę tam od środy na eventach firmy Intel. Będę nocował w hotelu po europejskiej stronie i ponownie na tor będę dojeżdżał skuterem - zdradził.

- Wyniki osiągnięte przed GP Turcji są dla nas otrzeźwiające. Nikt w zespole nie spodziewał się, że będą takie. Po kroku do przody w Hiszpanii, w Monako nie mieliśmy prędkości. Aby odzyskać naszą konkurencyjność musimy przyspieszyć tempo naszego rozwoju. W Stambule zrobimy kolejny krok do przodu - skorzystamy z nowego dyfuzora - powiedział Mario Theissen, szef BMW Motorsport.

- Pojawimy się na starcie w Turcji z nowym pakietem aerodynamicznym zawierającym podwójny dyfuzor. Ponieważ model F1.09 nie był do tego przystosowany, musieliśmy wykonać wiele pracy, aby go do tego elementu przystosować. Mamy zmiany w przednim skrzydle, sekcjach bocznych, osłonach kół i tylnej części pokrywy silnika. Spodziewamy się, że to będzie kolejna poprawa, ale wiemy, że rywale również nie próżnują - dodał Willy Rampf, koordynator techniczny BMW Sauber.

- W wyścigu w Monako mieliśmy problemy z oponami. Na Turcję firma Bridgestone przygotowała miękką i twardą mieszankę. Twardsza będzie ogromnym wyzwaniem dla inżynierów - przyznał. - Istanbul Park jest torem, gdzie jeździ się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Są tutaj wolne miejsca, które wymagają dobrej trakcji, ale także szybkie części jak np. zakręt nr 8, który należy pokonać w jednej linii z prędkością ok. 250 km/h. Tor ten wymaga bardzo dobrze zbalansowanego samochodu. Po słabym GP Monako mamy nadzieję, że tutaj zrobimy dobry wynik - powiedział Niemiec.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×