Solberg: koniec z Xsarą w tym roku. W czym pojedzie dalej?

Solberg swój ostatni występ w Xsarze z 2006 roku miał zaliczyć w najbliższym Rajdzie Argentyny. Jednak ponad miesiąc przed jego startem cofnął zgłoszenie. Zapadła ostateczna decyzja, według której nie mający szans z konkurencją samochód pójdzie w odstawkę na rzecz zdecydowanie nowszej konstrukcji klasy WRC. Rozważane są dwie bardzo mocne rajdówki.

W tym artykule dowiesz się o:

Ten sezon jest niezwykle trudny dla Pettera Solberga, który niemalże na każdym rajdzie musi martwić się o stan swojego samochodu. Jednak w najbliższym czasie ta sytuacja ma ulec zmianie, bowiem Norweg przesiądzie się do konkurencyjnej rajdówki, którą będzie mógł walczyć o najwyższe lokaty. Przede wszystkim przez słaby sprzęt "Mr. Hollywood" zajmuje zaledwie 6. miejsce w klasyfikacji indywidualnej WRC.W Xsarze nie ma już najmniejszych szans na walkę chociażby o podium.

Teraz kierowca chce się skupić na dwóch ostatnich rundach tegorocznych mistrzostw, w Katalonii i Wielkiej Brytanii. Na te dwa rajdy zespół Pettera chce wynająć zdecydowanie mocniejszy sprzęt. Co to będzie?

Kierowca odbył już testy Citroenem C4 z 2007 roku. Zaliczył ponad 100 kilometrów na szutrowych trasach we Francji, po czym stwierdził, że to niezwykle udana konstrukcja. Następnie udał się do siedziby M-Sportu, gdzie odwiedził Malcolma Wilsona, pod którego skrzydłami rozpoczął swoją przygodę z WRC. Wilson powiedział, że bardzo chętnie widziałby Solberga w swoim zespole oczywiście za kierownicą Forda Focusa WRC '08. Niestety najnowsza specyfikacja tej rajdówki jest poza zasięgiem byłego Mistrza Świata. Teraz przyszedł czas na rozstrzygnięcie.

- Mocno pracujemy nad ustaleniami i na razie nie mogę zbyt wiele powiedzieć co będzie się działo dalej. Testy za kierownicą C4 WRC wystarczyły mi do tego, żeby podjąć decyzję odnośnie odstawienia Xsary. Xsara to dobry samochód, który pracuje dobrze i być może w tym roku będę go jeszcze wykorzystywał w sprawach promocyjnych, jednak muszę iść do przodu i rozwijać się - opowiada Solberg.

Solberg zdaje sobie sprawę, że bez zaangażowania w lepszy sprzęt nie ma co liczyć na lepsze wyniki w przyszłości. Dlatego też zdecydował się na przetestowanie rajdówek Citroena i Forda.

- Testy i spotkania z Citroenem i Fordem miały pomóc nam w podjęciu dobrej decyzji na przyszłość. Samochód musi być w najlepszej możliwej specyfikacji, jeśli będę miał nim jeździć w przyszłym sezonie. Potrzebuję naprawdę bardzo bardzo dużo wsparcia ze strony zespołu - wyjaśnił.

Pojawiła się także informacja, że rozmowy z Fordem przejdą w kolejną fazę i kierowca będzie mógł zaliczyć testy w Focusie '08. M-Sport dał zielone światło w sprawie ewentualnego użyczenia samochodu na rajdy w Katalonii i Wielkiej Brytanii. Teraz Solberg będzie mógł porównać konstrukcje Citroena i Forda.

Źródło artykułu: