Popsute święto "Lewego". Tego zaczyna być za wiele

PAP/EPA / Na zdjęciu: Robert Lewandowski
PAP/EPA / Na zdjęciu: Robert Lewandowski

Ponury żart, a nie prezentacja najlepszego piłkarza świata. Tak w skrócie można opisać konferencję, którą Robertowi Lewandowskiemu w środę zorganizowali działacze FC Barcelona.

Najlepszy piłkarz świata przychodzi do jednego z najbardziej utytułowanych klubów w historii. Po prezentacji Roberta Lewandowskiego w FC Barcelona można było oczekiwać wszystkiego, ale nie tego. Tymczasem działania klubu wokół transferu Polaka wyglądały jak projekt na zaliczenie studentów 2. roku marketingu, a nie działania jednego z najbardziej znanych klubów.

Niemiec ze "Słonecznego Patrolu"

Zaczęło się jeszcze zanim transfer Lewandowskiego został oficjalnie ogłoszony dziwnym wideo na plaży. Niektórzy wklejali nawet Polaka do czołówki "Słonecznego Patrolu" - popularnego serialu z lat 90. Do tego później przez media klubowe zawodnik był określany mianem "niemieckiego napastnika". Nie umniejszając nikomu, są kluby z Ekstraklasy, które robią kilka razy lepszą robotę przy prezentacji nowych zawodników.

- Od początku finalizacji tej sagi transferowej klubowe social media zaskakiwały jakimś rodzajem "amatorki", nawet prymitywności komunikacyjnej. Nie były to materiały tej klasy, formatu i jakości, do których przyzwyczaiły nas kluby piłkarskie z czołówki światowej. I nie chodzi o pojedynczy post czy tweet. Niemal wszystkie dotyczące Lewandowskiego były kreacyjnie niżej od normy. A apogeum tych problemów było nazwanie Lewandowskiego "niemieckim napastnikiem" - mówił Grzegorz Kita prezes Sport Management Polska (więcej TUTAJ).

Opalanie w plenerze

Kibice z całego świata wczoraj zapisali sobie w kalendarzu, żeby o 18:00 (czasu polskiego), zarezerwować chwilę na prezentację hitowego transferu. A tu klops. Fani czekali i niecierpliwili się, co można było zobaczyć w komentarzach pod transmisją na Youtube. Ze strony klubu zero komunikatu, kompletnie nic.

ZOBACZ WIDEO: Mocne słowa o agencie Lewandowskiego. "Znam go osobiście, to szczwany lis"

Kwadrans akademicki został jednak zachowany i po 12 minutach rozpoczęła się prezentacja. Na świeżym powietrzu, przy zaledwie garstce dziennikarzy, w pełnym słońcu. To zrozumiałe, że na Florydę jedzie się po to, by czerpać z pięknego słońca. Plenery są jednak dobre na piknik albo by się poopalać, a nie po to, by prezentować najlepszego piłkarza świata.

Takie wydarzenie powinno się odbyć w dużej sali, przy odpowiedniej oprawie medialnej z tłumem fotoreporterów. Tymczasem na widowni figurowali pracownicy klubu, a reporterów była zaledwie garstka. Sam Lewandowski i prezes klubu Joan Laporta wychodzili z boku, jak na szkolnym apelu. Wszystko trwało ledwie ponad 10 minut. Może trzeba było zaczekać z prezentacją do miejsca, w którym piłką się żyje, a nie do takiego, w którym futbol jest tylko dodatkiem?

Sprawę dopełnia jeszcze fatalna sprawa koszulki. Bez numeru. Naprawdę, widniało na niej tylko nazwisko Polaka. Widać, nie dogadano się jeszcze z Memphisem Depay'em, dotychczasowym posiadaczem "9". Holender mocniej tupnął nogą i dla "Lewego" numeru zabrakło? A może po prostu nikt o tym w klubie nie pomyślał?

Po dotychczasowym działaniu klubu ws. transferu Polaka można pomyśleć, że niestety raczej to drugie. Kto bowiem kupi koszulkę z samym nazwiskiem bez numeru? Przecież napis Lewandowski można już było sobie zamówić wcześniej, być może jakiś kibic już sobie taką koszulkę kiedyś kupił, na pamiątkę. Można ją było zamówić w każdym sklepie FC Barcelona.

Dla najlepszego zawodnika świata klub powinien stosować wyższe standardy. Tymczasem po raz kolejny otrzymaliśmy fuszerkę niewartą złamanego centa. Oby w innych sprawach FC Barcelona popisywała się mniejszą dawką amatorszczyzny.

Czytaj więcej:
PSG wzmocni defensywę
Sevilla wściekła na Barcelonę

Komentarze (68)
avatar
Alfer 2015
21.07.2022
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
...na skoczniach narciarskich przedskoczek, też nie ma numeru...ma przetrzeć tory najazdowe, i to wszystko... a bez jaj, to przez kluby hiszpańskie przewinęło się tylu świetnych i legendarnych Czytaj całość
avatar
Szef na worku
21.07.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Niech wraca w takim razie do Znicza. 
avatar
❶ ❾ ❶ ❻
21.07.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Napisałbym, że Jajuny pracują, ale trzymajmy się faktów HAHAHAHAHAHAHAHA 
avatar
ElGreco
21.07.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wszystkie zaskórniaki Barca wydala na wykup Lewego z Bayernu to teraz nie ma kasy na huczne oprawy medialne. Niech Lewy pokaże że umie grać w Barcelonie to i będzie na świeczniku grzał się w bl Czytaj całość
avatar
Kratos
21.07.2022
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Niestety ale całą to szopke z "najlepszym" pilkarzem świata ogladalo zaledwie 64tys osob na oficjalnym koncie Barcelony na youtubie- i jedna z tych osob bylem ja i nie moglem uwiezyc w to na co Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.