"To celowe oszustwo". FIFA ma problem, zostało wszczęte postępowanie

Getty Images / Stephen Nadler/ISI Photos / Na zdjęciu: Gianni Infantino.
Getty Images / Stephen Nadler/ISI Photos / Na zdjęciu: Gianni Infantino.

Wygląda na to, że FIFA ma kolejne kłopoty. Tym razem do gry wkroczyli ekolodzy, który wszczęli postępowanie przeciwko tej organizacji. Chodzi o domniemane kłamstwo na temat neutralności klimatycznej turnieju w Katarze. Co dalej?

Powiedzieć, że FIFA w ostatnich miesiącach traci wizerunkowo to jakby nie powiedzieć nic. Już od samego wyboru Rosji i Kataru na gospodarzy mistrzostw świata kolejno w 2018 i 2022 roku nie wyglądało to najlepiej. Jednak już nawet sama impreza w Euroazji nie budziła tyle kontrowersji, co turniej w Zatoce Perskiej.

Fatalne warunki dla pracowników podczas przygotowania infrastruktury mundialu w Katarze, brak poszanowania dla mniejszości czy też ogromne ograniczenia dla fanów (jak i sponsorów) podczas samej imprezy to tematy, które budziły ogromne kontrowersje.

To jednak nie wszystko. Gianni Infantino może mieć kolejny problem, ponieważ, jak donosi "Bild", ekolodzy z Swiss Climate Alliance złożyli skargę na FIFA, w związku, z którą wszczęto postępowanie o wprowadzanie kibiców w błąd podczas reklam FIFA podczas mundialu w Katarze. Międzynarodowa federacja piłkarska ogłasza wszem i wobec, że to były pierwsze neutralnie klimatycznie mistrzostwa świata.

Zdaniem ekologów ten przekazać był zbyt optymistyczny, a wręcz zakłamany. Mają to potwierdzać badania wykonane przez naukowców specjalizujących się w zmianach klimatycznych, ekologów oraz poszczególne media. Dlatego określenie "zielone mistrzostwa" mają być nadużyciem.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: show polskiego bramkarza. Zobacz, co zrobił na treningu

Co ważne, sprawa nie jest jedynie tematem medialnym. - Możemy potwierdzić, że toczy się u nas odpowiednia procedura - potwierdził dla "Bilda" Reto Inglin, prawnik Komisji Sprawiedliwego Handlu w Szwajcarii.

- Chcielibyśmy, aby FIFA zainwestowała swoje zasoby w unikanie emisji CO2, a nie tylko greenwashing. Jesteśmy przekonani, że Komisja Sprawiedliwego Handlu zwróci uwagę na naruszenia reklam przygotowanych przez FIFA - mówił Christian Luthi z Swiss Climate Alliance.

Na ten moment żadnego komentarza w sprawie toczącego się postępowania nie udzielił nikt ze struktur FIFA. Trzeba jednak podkreślić, iż nie jest to pierwsza sprawa tocząca się w tym temacie. Jeszcze w trakcie trwania mundialu, jeden z niemieckich organów nadzorujących reklamy w przekazie medialnym wezwał FIFA do nie wprowadzania niemieckich odbiorców w błąd.

Zobacz także: Jerzy Dudek ostro o Michniewiczu
Zobacz także: Sądny dzień dla rosyjskiego futbolu

Źródło artykułu: WP SportoweFakty