Kibice Jagiellonii mają problem. Korzystają oszuści

WP SportoweFakty / Krzysztof Porębski / Na zdjęciu: kibice Jagiellonii Białystok
WP SportoweFakty / Krzysztof Porębski / Na zdjęciu: kibice Jagiellonii Białystok

- Dałem się zrobić trochę jak emeryt "na wnuczka" - przyznaje WP SportoweFakty jeden z kibiców Jagiellonii Białystok. Bilety na mecz zespołu z Podlasia z Wartą Poznań wyprzedały się już jakiś czas temu, a na sytuacji korzystają internetowi oszuści.

W sobotę 25 maja o godz. 17:30 Jagiellonia Białystok podejmie Wartę Poznań w ramach 34. kolejki PKO Ekstraklasy. To ostatni mecz tego sezonu i zarazem najważniejszy w historii klubu, ponieważ zwycięstwo gospodarzy dałoby premierowe mistrzostwo Polski.

Dodatkowe sektory nie pomogły

Gra zespołu z Podlasia sprawiła, że bilety na "finałowe" spotkanie wyprzedały się bardzo szybko. Kibice mieli nadzieję, że w związku z porozumieniem działaczy z gośćmi i włączeniem dodatkowych sektorów będzie szansa na dodatkowe wejściówki, ale tę przekreślił niedawny komunikat.

"Informujemy, że żadne dodatkowe bilety nie trafią do sprzedaży w związku z wypełnieniem wszystkich rezerwacji sponsorskich, zrealizowaniem wszystkich wcześniej nieopłaconych transakcji oraz pełną rezerwacją miejsc w ramach akcji" Młoda Ultra". Tym samym sprzedaż biletów na #FinałSezonu zostaje zamknięta" - mogliśmy przeczytać w komunikacie Jagiellonii wydanym jeszcze przed meczem wyjazdowym z Piastem Gliwice (1:1).

ZOBACZ WIDEO: Korzeniowski nie może tylko odcinać kuponów. "Pracuję, aby utrzymywać rodzinę"

Co ciekawe, w Jagiellonii już wcześniej wydawali się spodziewać takiej możliwości. Aby uniknąć handlu biletami przez osoby trzecie przed kilkoma tygodniami uniemożliwiono zmianę danych na wcześniej zakupionych wejściówkach. Miało to zapobiec sytuacjom takim jak przed meczem z Wisłą Płock kończącym sezon 2017/18, gdy internetowi "konicy" zarabiali wielokrotność zysków klubu.

Nawet 1000 zł za bilet

Jak ustaliśmy obserwując portale i media społecznościowe, działania Jagiellonii nieco powstrzymały "koników". Co prawda w internecie pojawiają się pojedyncze ogłoszenia dotyczące odsprzedaży biletów lub możliwości wejścia na mecz z Wartą sięgające kwot 300-1000 zł, ale są one rzadkością. Problem w tym, że na te miejsce weszli oszuści oferujący bilety-widmo lub podrobione wejściówki.

Popyt jest ogromny, a to pole manewru dla osób chcących wykorzystać determinację fanów białostoczan. Przykładowo na grupach na Facebooku praktycznie w każdej godzinie pojawiają się podejrzane oferty lub wpisy ludzi poszukujących możliwości obejrzenia spotkania, a pod nimi często widać komentarze z podejrzanych kont. Po zapytaniu dostajemy ofertę w prywatnej wiadomości i prośba o płatność BLiK choćby części kwoty jako zaliczkę. Po czasie okazuje się jednak, że jest to próba naciągnięcia.

W powyższy sposób pieniądze stracił już m.in. Piotr, który kibicuje Jagiellonii od lat dziewięćdziesiątych. - Pracuję w Anglii i nie miałem pewności, że dostanę wolne na ten mecz. Kiedy się udało, to niestety oficjalna sprzedaż była zakończona. Szukałem kupna biletów z drugiej ręki, bo wchodziłem już tak na Euro 2012. Ogłoszenie w internecie wydawało się ok. Dostałem nawet zdjęcie dowodu osobistego w wiadomości na potwierdzenie, ale później okazało się ono należeć do kogoś innego i straciłem 100 zł. Cóż... Dałem się zrobić trochę jak emeryt "na wnuczka" - przyznaje w rozmowie z nami.

Jagiellonia zaprasza do strefy kibica

Warto zauważyć, że w ostatnich miesiącach internetowe oszustwa przy sprzedaży biletów na różne wydarzenia kulturalno-rozrywkowe to plaga mediów społecznościowych. Schemat działania zazwyczaj jest bardzo podobny do tego opisanego wyżej. Na dodatek często za fałszywymi kontami stoją osoby z Europy Wschodniej czy Afryki, a to mocno utrudnia działanie policji i późniejsze odzyskanie pieniędzy.

- Wszystkie bilety na mecz z Wartą zostały sprzedane i w przypadku jakichkolwiek "ogłoszeń" zalecamy zachowanie zdrowego rozsądku. Komunikat dotyczący braku możliwości przepisania danych od 29 kwietnia nadal obowiązuje - mówi nam Emil Kamiński z działu marketingu Jagiellonii.

Podlaski klub nie ma już możliwości wprowadzenia dodatkowych wejściówek do sprzedaży, bo Stadion Miejski nie jest z gumy. W porozumieniu z miastem zorganizowana zostanie jednak specjalna strefa kibica na Rynku Kościuszki w Białymstoku, w której każdy będzie mógł oglądać spotkanie na telebimie i przeżywać emocje w gronie innych fanów. - Serdecznie zapraszamy tam każdego kto nie ma możliwości pojawić się na trybunach. Po ceremonii medalowej pojawi się tam również drużyna, aby podziękować za cały sezon i wsparcie - dodaje nasz rozmówca.

Transmisję telewizyjna meczu Jagiellonii z Wartą przeprowadzą stacje TVP2, TVP Sport i Canal Plus Sport. Relację tekstową live będzie można śledzić na naszym portalu TUTAJ.

Kuba Cimoszko, dziennikarz WP SportoweFakty

Komentarze (3)
avatar
Ja196908
24.05.2024
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
I koncert zenka. Jak ja wam gratuluję prezesa pzpn. 
avatar
Kamil Wegrzynowicz
23.05.2024
Zgłoś do moderacji
7
3
Odpowiedz
Jaga ma kochana idziemy po mistrza w sobotę 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.