Zmiany w strukturze Polskiego Związku Piłki Nożnej

1 września 2010 zakończył się proces restrukturyzacji Biura Polskiego Związku Piłki Nożnej, któremu towarzyszyły zmiany na najważniejszych stanowiskach kierowniczych.

W tym artykule dowiesz się o:

Nowa, bardziej funkcjonalna struktura organizacyjna dostosowana jest do wymagań i specyfiki obecnej sytuacji rynkowej. Polega na podziale zakresu działań operacyjnych i wspierających na pięć głównych obszarów, których odzwierciedleniem w strukturze stają się nowe departamenty: Departament Spraw Zagranicznych Marketingu i PR, Departament Szkolenia i Rozgrywek Międzynarodowych, Departament Rozgrywek Krajowych, Departament Finansowy oraz Departament Prawny. Wprowadzone zmiany to kolejny krok w kierunku profesjonalizacji Związku i wprowadzania menadżerskiego modelu zarządzania, polegającego na delegowaniu uprawnień i odpowiedzialności za powierzone zadania szefom departamentów oraz na decentralizacji i udrożnieniu procesów decyzyjnych.

Na stanowiska zastępców sekretarza generalnego zostali powołani Agnieszka Olesińska oraz Waldemar Baryło. Przejęli część obowiązków sekretarza generalnego w zakresie kierowania biurem i będą pełnić funkcje wspierające dla zarządu. Od listopada 2009 r. funkcję rzecznika prasowego pełni Agnieszka Olejkowska.

Nowo utworzone stanowisko dyrektora Departamentu Spraw Zagranicznych, Marketingu i PR objął Piotr Gołos. Będzie odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie nowej strategii komunikacji, politykę związku w zakresie problematyki zagranicznej oraz konsolidację działań z obszaru marketingu i PR. Ponadto Piotr Gołos obejmie funkcję prezesa zarządu Fundacji Piłkarstwa Polskiego.

Stanowisko dyrektora ds. finansowych objęła Ewa Bazan.

- W ostatnich miesiącach skoncentrowaliśmy się na pozyskaniu wielu młodych i utalentowanych menadżerów, którzy będą stanowić trzon naszego zespołu. Już dzisiaj większość etatowych pracowników stanowią dwudziesto- i trzydziestolatkowie, spośród których znacząca część to kobiety. Jestem przekonany, że entuzjazm naszych pracowników w połączeniu z posiadanym doświadczeniem biznesowym już niedługo zaowocują w naszej współpracy konkretnymi efektami - powiedział prezes zarządu PZPN, Grzegorz Lato

- Przeprowadzone zmiany są elementem modernizacji Związku i przygotowania jego struktur do skutecznego zarządzania projektami. Jest to szczególnie istotne w świetle wyzwań sportowych i biznesowych, stojących przed nami w najbliższych miesiącach i latach - powiedział sekretarz generalny PZPN, Zdzisław Kręcina.

***

Agnieszka Olesińska (l.28) - absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. W trakcie aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.

Waldemar Baryło (l.30) - absolwent Zarządzania i Marketingu na SGH oraz Filologii Angielskiej na UW. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach o profilu szkoleniowym i doradczym. W PZPN od 2009 roku. Wcześniej odpowiedzialny za wdrażanie projektów FIFA i UEFA.

Agnieszka Olejkowska (l.26) - absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz podyplomowego Studium Marketingu Sportowego przy SGH.

Piotr Gołos (l.40) - od ponad 15 lat związany jest z branżą mediów i telekomunikacji. Z wykształcenia socjolog, ekspert w dziedzinie sponsoringu, marketingu sportowego i PR. Ostatnio jako dyrektor Departamentu Sponsoringu Grupy TP tworzył strategię sponsoringową dla marki Orange, opartą na sporcie, muzyce i filmie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w Go&Goal Advertising Zbigniew Boniek Group, Wizji TV, Canal+, PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej.

Ewa Bazan (l.36) - absolwentka matematyki UMCS w Lublinie oraz studiów podyplomowych w zakresie nowoczesnej rachunkowości finansowej i zarządczej, posiada licencję Ministra Finansów. Kilkunastoletnie doświadczenie finansowo-księgowe zdobyte w branży wydawniczej oraz w jednej ze spółek giełdowych.

Źródło artykułu: