W ostatnim czasie w Łodzi działacze sportowi zrozumieli, że w pojedynkę mają niewielką siłę przebicia i zaczynają współpracować, aby poprawić kondycję firm, którymi zarządzają i całego sportu w "Mieście Włókniarzy". W poniedziałek informowaliśmy o wspólnej ofercie marketingowej piłkarskich wrogów - ŁKS-u i Widzewa, którzy chcą razem szukać sponsorów (więcej o tym projekcie napiszemy w najbliższych dniach), zaś w środę Grupa Łódzki Sport przepyta kandydatów na Prezydenta Miasta Łodzi z ich pomysłów dotyczących tej branży.
Grupa Łódzki Sport została założona przez prezesów czterech największych klubów sportowych w Łodzi. Znajdują się w niej: Jakub Urbanowicz (ŁKS Łódź - piłka nożna i koszykówka męska), Marcin Animucki (Widzew Łódź - piłka nożna), Witold Skrzydlewski (Orzeł Łódź - żużel) i Marcin Chudzik (Organika Budowlani Łódź - siatkówka kobiet). Ich pierwszą wspólną inicjatywą była propozycja debaty pod hasłem "przyszłość łódzkiego sportu", z którą wyszli do ośmiu kandydatów na najwyższy urząd w mieście. Swoją obecność w środowym spotkaniu potwierdzili: Hanna Zdanowska (PO), Dariusz Joński (SLD), Włodzimierz Tomaszewski (Łódzkie Porozumienie Obywatelskie), Zdzisława Janowska (SdPL) i Adam Fronczak (PSL). Spośród liczących się kandydatów, udziału odmówił jedynie kandydat PiS-u - Witold Waszczykowski.
- Początkowo planowaliśmy zorganizować debatę już w październiku, jednak przenieśliśmy ją na listopad, aby dać kandydatom więcej czasu na przygotowanie się do konkretnej rozmowy. Tematy, które poruszymy są dla nas i dla kibiców bardzo ważne, więc liczymy na rzeczową dyskusję - powiedział Jakub Urbanowicz, prezes ŁKS-u.
Kandydaci na urząd Prezydenta Miasta Łodzi otrzymali przed kilkoma tygodniami zagadnienia, jakie będą poruszane na debacie i mieli zarówno przygotować się do rozmowy, jak i przedstawić na piśmie swoje koncepcje rozwoju sportu w Łodzi. Oto dane, o które prosili szefowie klubów:
1. Proponowana wysokość budżetu na kulturę fizyczną i sport i określenie jej procentowej wielkości w stosunku do całości budżetu miasta Łodzi
2. Proponowana wielkość budżetu na promocję Miasta poprzez sport i określenie jej procentowej wielkości w stosunku do całości budżetu na promocję miasta Łodzi
3. Założenia dotyczące promocji Łodzi, w tym promocji miasta poprzez sport
4. Założenia dotyczące wykorzystania środków miejskich na promocję kultury fizycznej i sportu
5. Proponowana strategia organizacji w Łodzi imprez sportowych
6. Proponowana strategia wspierania sportu młodzieżowego
7. Proponowana strategia wspierania sportu indywidualnego
8. Proponowany podział środków miejskich na kulturę fizyczną i sport względem łódzkich klubów sportowych
9. Założenia odnośnie przyszłości infrastruktury sportowej miasta, jak i infrastruktury łódzkich klubów sportowych
10. Założenia na wykorzystanie zapisów nowej ustawy o sporcie
W środowe popołudnie napiszemy oczywiście, co nowego przyniosła debata. Zapraszamy już teraz.