Nowy sponsor dopnie budżet Ekstraklasy

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Kluby piłkarskiej ekstraklasy ze sprzedaży praw telewizyjnych otrzymają o 20 milionów mniej niż w poprzednim sezonie. Różnicę zniweluje jednak firma T-Mobile, która została nowym sponsorem ligi.

W tym artykule dowiesz się o:

W poprzednim sezonie kluby ekstraklasy otrzymały do podziału rekordową kwotę 120 milionów złotych. W tym sezonie otrzymają 20 milionów mniej ze sprzedaży praw telewizyjnych, ale dojdzie 20 milionów od T-Mobile. Oficjalnie T-Mobile nie jest jeszcze sponsorem ligi, ale wszystkie szczegóły umowy, która ma wejść w życie z początkiem nowego sezonu, zostały już dograne. T-Mobile zajmie miejsce sieci Orange, która była sponsorem do 2008 roku. Za każdy sezon Orange płaciła 10 milionów złotych. Była gotowa do przedłużenia umowy o kolejne trzy lata proponując 45 milionów złotych. Umowa nie została jednak przedłużona, bo władze ekstraklasy uznały, że są w stanie wynegocjować więcej. Szybko okazało się jednak, że nie ma chętnych do wyłożenia większych pieniędzy. Kluby przez trzy lata nie otrzymywały dodatkowych pieniędzy od sponsora. Co ciekawe, pieniądze, które w tej chwili pojawią się od T-Mobile uzupełnią mającą już trzyletnią historię wyrwę w klubowych budżetach. Łatwo policzyć, że za każdy sezon kluby straciły około miliona złotych.

Źródło: Przegląd Sportowy

Źródło artykułu: