O tym, że to właśnie firma Sport-Typ Sport zostanie sponsorem strategicznym Lecha Poznań mówiło się już od kilku tygodni, co potwierdził nawet sam klub. Ostatecznie udało się dopiąć szczegóły i w środę oficjalnie podpisano umowę, która obowiązywać będzie do końca przyszłego sezonu. Logo STS znajdzie się m.in. na przodzie koszulek piłkarzy oraz reklamach LED i telebimach już podczas najbliższego meczu z Zagłębiem Lubin.
- Mimo trudnej sytuacji legalnie działających firm bukmacherskich w Polsce jesteśmy pewni, że podjęliśmy słuszną decyzję podpisując umowę sponsoringu strategicznego z KKS Lech Poznań. Wierzymy, że beneficjentami współpracy okażą się wszystkie zainteresowane strony - mówi Mateusz Juroszek, prezes STS.
Przypomnijmy, że od początku sezonu Lech pozostawał bez sponsora strategicznego po tym jak wygasła umowa z firmą S.Oliver. W ostatnim czasie na koszulkach reklamowana była akcja społeczna wygrajzycie.pl mająca zachęcać do oddawania szpiku. - Po wielu miesiącach negocjacji doszliśmy do szczęśliwego finału. Pozyskanie tak poważnego sponsora uważam za nasz ogromy sukces. Jestem przekonany, że firma STS pomoże nam walczyć o mistrzostwo Polski. W ostatnich miesiącach informowałem, że rozmawiamy z różnymi firmami, ale kwoty, które padały w tych negocjacjach nie były satysfakcjonujące dla klubu - opowiada Karol Klimczak, prezes Lecha.
- Nie ukrywam, że gdy pierwszy raz spotkałem się z prezesem to już wiedziałem, że będziemy sponsorować Lecha Poznań. Jest to klub z największym potencjałem marketingowym. Oferta, która nam złożona była najlepsza - dodaje Juroszek.
Za sprowadzenie STS do Lecha odpowiedzialny jest firma 4 Sport and Marketing i jej członek zarządu Michał Lipczyński, który przez długi czas pracował w Lechu jako dyrektor ds. marketingu. To również on nawiązał negocjacje z browarem Lech Pils, który jest sponsorem mniejszego wymiaru. - Oczywiście, że jest z tego powodu satysfakcja. Cieszę się, że współpracujemy z Lechem. Na pewno będziemy się starali wykonywać swoją pracę jak najlepiej i zainteresować kolejne firmy sponsoringiem Lecha - mówi Lipczyński.
Firma STS jest zarejestrowana w Polsce, dlatego może legalnie działać i sponsorować sport. Kilka lat temu poznaniacy mieli podpisaną umowę z firmą Betclic, ale z powodu wejścia ustawy hazardowej musiała zostać ona rozwiązana. Na stadionie przy ul. Bułgarskiej powstanie wkrótce punkt przyjmowania zakładów bukmacherskich.