Zaangażowanie Roberta Lewandowskiego przyciągnie innych sportowców

Robert Lewandowski wchodzi w kolejny biznes. Otwiera dom mediowy, jednak czy tym razem nie jest to skok na głęboką wodę? - Nazwisko Polaka będzie działało jak dobra rekomendacja - uważa człowiek związany z biznesem sportowca.

Paweł Kapusta
Paweł Kapusta
Robert i Anna Lewandowscy Getty Images / Alexandra Beier/Stringer / Na zdjęciu: Robert i Anna Lewandowscy

W poniedziałek polski internet obiegła informacja, że Robert Lewandowski postawił na kolejną inicjatywę biznesową. Po przedsięwzięciach deweloperskich i planach zbudowania kliniki sportowej, postanowił wejść w branżę reklamową. Z Group One otwiera swój dom mediowy RL Media.

- Przy tak dużej skali działań marketingowych, w które zaangażowany jest Robert Lewandowski, często na kilkunastu rynkach jednocześnie, profesjonalizacja zarządzania komunikacją to konieczność. Chodzi zarówno o zachowanie spójności wizerunku jak i to, by partnerzy biznesowi czerpali z tego maksymalne korzyści - tłumaczy nam Jakub Zajdel, dyrektor ds. PR w agencji marketingowej Stor9_, również będącej własnością piłkarza.

Ostatnią inwestycją Lewandowskiego był Stor9_. To firma działająca w dziedzinie consultingu, komunikacji i produkcji, jednocześnie zajmująca się planowaniem reklam z udziałem Lewandowskich.

Lewandowskiego skok na głęboką wodę

Decyzja o wejściu na rynek domów mediowych przez Roberta Lewandowskiego jest tak samo ciekawa, jak odważna. Branża się bowiem kurczy, dobrze w niej już raczej było. WPP plc, czyli brytyjski gigant w tej dziedzinie, zanotował w ostatnim roku spadki. Na londyńskiej giełdzie, gdzie jest notowany, wartość jego akcji zmalała z 1800 do 1400 funtów. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku innego podmiotu - francuski gigant Publicis Groupe SA, notowany na giełdzie w Paryżu – w rok zjechał z 67,30 na 58,60 euro. W Polsce sytuacja nie jest inna, więc można śmiało powiedzieć, że Lewandowski wskoczył na bardzo głęboką wodę.

- Do zadań RL Media będzie należało przede wszystkim planowanie i zakup mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji Lewandowskich – mowa tu o karierze sportowej i aktywności biznesowej Roberta, a także o działaniach Anny Lewandowskiej w dziedzinie zdrowia, diety czy aktywności fizycznej - tłumaczy Zajdel. I dodaje: - Docelowo firma ma koordynować kampanie prowadzone także na rzecz innych sportowców i celebrytów. Zaangażowanie Roberta Lewandowskiego w Stor9_ i RL Media będzie działało jak naturalna rekomendacja - uważa.

Oprócz Lewandowskiego, który posiada 49 procent udziałów w spółce, udziałowcem jest również Group One, posiadająca 51 proc. Na czele RL Media stanie Kamil Wiszowaty.

ZOBACZ WIDEO Bundesliga: Gol Lewandowskiego. Bayern tylko zremisował z Herthą [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Czy Robert Lewandowski po zakończeniu kariery piłkarza powinien ubiegać się o stanowisko prezesa PZPN?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×