Firma Blankfire postanowiła przeanalizować potencjał Neymara, jako marki. Okazuje się, że Brazylijczyk jest na razie nie tylko najdroższym piłkarzem na świecie (PSG zapłaciło 222 miliony euro za transfer z FC Barcelona), ale także sponsorzy go mocno doceniają.
Piłkarz ma najwyższą pensję w Ligue 1, rocznie zarabia 37 milionów euro. Według danych szacunkowych Blankfire, za każdy post na Twitterze, Instagramie, Facebooku, który jest reklamą - zarabia 459 tysięcy euro.
- Jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie publikacje Neymara w styczniu, to szacujemy ich wartość na 34 miliony euro. Jest to kwota, którą marka powinna wydać na reklamę, by osiągnąć ten sam poziom ekspozycji - wyjaśnił Christian Olivares, dyrektor handlowy Blinkfire.
Trend ten będzie rósł, Neymar ma 88,8 miliona obserwatorów na Instagramie, 60 milionów na Facebooku i 37,6 na Twitterze.
- 459 tysięcy euro - to opłata za post sponsorowany, jaką marka powinna zapłacić piłkarzowi za reklamę podczas mistrzostw świata - dodał Stephen Guerry, prezes Havas Sport&Entertainment.
ZOBACZ WIDEO Radosław Gilewicz: Kuba Błaszczykowski ma swoją wartość. Będzie świetnie przygotowany
Oglądaj rozgrywki francuskiej Ligue 1 na Eleven Sports w Pilocie WP (link sponsorowany)