Najwięcej zarabia z tego tytułu Manchester United, na którego konto firma Chevrolet przelewa rocznie 47 mln w brytyjskiej walucie. Drugi w rankingu jest Manchester City, który za ekspozycję sponsora na koszulkach otrzymuje 45 mln funtów.
Po 40 mln inkasują Arsenal, Chelsea i Liverpool, zaś 5 mln mniej dostaje Tottenham.
Pierwsza szóstka całkowicie dystansuje konkurencję, bo następny West Ham United zarabia już tylko 10 mln funtów. Najmniej pieniędzy od "koszulkowych" sponsorów otrzymują Brighton and Hove Albion oraz Huddersfield Town - po 1,5 mln.
Łącznie 20 klubów Premier League pobiera za reklamy na koszulkach ponad 313 mln funtów.
Manchester clubs lead the way as PL shirt deals climb to £313.6m https://t.co/33cB9kuseX (Story by @AlexMiller73, includes background, methodology, links to previous years) pic.twitter.com/pnf5kXmfiq
— Nick Harris (@sportingintel) 30 lipca 2018
ZOBACZ WIDEO Sektor Gości 86. Miłka Raulin: Korona Ziemi jest koszmarnie droga, koszty przekroczyły 0,5 mln zł [1/4]