Ekstraklasa może stracić duże pieniądze. Problemy pośrednika sprzedaży praw telewizyjnych

Newspix / Adam Starszynski / Na zdjęciu: Sławomir Peszko faulujący Arvydasa Novikovasa
Newspix / Adam Starszynski / Na zdjęciu: Sławomir Peszko faulujący Arvydasa Novikovasa

Niebawem rozpocznie się nowy przetarg na prawa telewizyjne polskiej ekstraklasy. W sprzedaży miała pośredniczyć firma MP&Silva, ale znalazła się na skraju bankructwa.

W tym artykule dowiesz się o:

Canal+ tylko do końca sezonu ma prawa do pokazywania meczów Lotto Ekstraklasy. Polskie stacje telewizyjne już szykują się do nowego przetargu, bo choć rozgrywki nie stoją na najwyższym poziomie, to Polacy chętnie je oglądają w telewizji. Pojawił się jednak poważny problem, który może odbić się na spółce zarządzającej ligą. Sport.pl donosi o poważnych tarapatach firmy MP&Silva, która pośredniczy przy sprzedaży praw.

MP&Silva podpisało umowę z Ekstraklasą na sześć lat i obowiązuje do 2020 roku. Agencja zagwarantowała coroczny wzrost z tytułu sprzedaży praw. Poprzednio Canal+ zapłacił za rozgrywki ligowe 150 mln zł za sezon. Teraz kwota miała wzrosnąć do co najmniej 200 mln zł. Gdyby żadna stacja tyle nie zapłaciła, to wówczas agencja wyrównałaby brakującą kwotę z własnych środków.

Problem polega na tym, że pośrednik popadł w wielkie problemy finansowe. Agencja jest bliska bankructwa. MP&Silva to jeden z największych pośredników sprzedaży praw telewizyjnych na świecie. W swojej ofercie ma nie tylko Ekstraklasę, ale też Premier League, Serie A, Ligue 1, a także rozgrywki FIFA.

ZOBACZ WIDEO The Championship: piękne gole w meczu Derby - Leeds. Bramka i asysta Mateusza Klicha [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS 2]

Francuzi już wypowiedzieli umowę, a tak samo zrobiły władze szkockiej ekstraklasy. Teraz Włosi domagają się zapłacenia wierzytelności w wysokości 44 mln euro. Sprawa ma trafić do sądu, a kolejni współpracownicy agencji szykują się do rozwiązania umów. Tak samo mogą postąpić Polacy.

Jak donosi Sport.pl, MP&Silva także ma zaległości wobec spółki Ekstraklasa, ale nie wiadomo, o jakiej kwocie mowa. Portal dodaje, że bankructwo agencji może skończyć się stratą 15 mln zł za sezon. Za taką kwotę firma planowała sprzedać prawa do pokazywania meczów naszej ligi zagranicą.

Najbliższe miesiące będą decydujące. Możliwy jest jednak scenariusz, że Ekstraklasa będzie miała już innego pośrednika przy sprzedaży praw na kolejne lata. Co ciekawe, problemy MP&Silva powstały w Chinach. Tamtejszy rząd znacznie ograniczył inwestycje w sport. Z tego powodu agencja miała stracić ponad 600 mln euro.

Komentarze (6)
avatar
14MP 19PP
15.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Odejście MP&Silva paradoksalnie może oznaczać większą kasę dla ligi. 
avatar
falubaz2151
15.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
avatar
MP 2018
15.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
"W której stacji chciałbyś oglądać Ekstraklasę?"
Dlaczego nie ma opcji:
'W ŻADNEJ'?? 
avatar
brodzio
15.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
4
Odpowiedz
Bzdury napisaliście, kto chce oglądać ten badziew zwany ekstraklasą? 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.