"Kto jest najlepszym ze wszystkich? Na boisku dyskusja jest otwarta. Poza nim jest tylko jeden cesarz. Cristiano Ronaldo gra w innej lidze. Messi, jego odwieczny rywal, jest oddalony o lata świetlne, jeśli chodzi o social media" - tak "Marca" komentuje wyniki raportu sporządzonego przez firmę KPMG. Przedstawia on najbardziej wpływowe osoby w mediach społecznościowych.
W badaniu uwzględniano liczbę obserwujących na najpopularniejszych portalach społecznościowych - Instagramie, Facebooku oraz Twitterze. Ronaldo obserwuje łącznie ok. 340 mln osób (brano pod uwagę wyniki na dzień 1 października 2018 r.).
Drugie miejsce zajmuje Neymar (205 mln), a trzecie Lionel Messi (189 mln). Dla porównania - wynik Roberta Lewandowskiego (pozostającego poza ścisłą czołówką) to ok. 24 mln.
Różnica jest jeszcze większa, jeśli zestawimy CR7 z gwiazdami innych dyscyplin sportu. Największą popularnością z tej grupy cieszy się koszykarz LeBron James, ale jego rezultat to "tylko" 106 mln obserwujących. Wyniki kolejnych na liście są dużo słabsze - Stephen Curry (koszykówka, 43 mln), Conor McGregor (MMA, 42 mln), Kevin Durant (koszykówka, 37 mln) i Rafael Nadal (tenis, 37 mln).
Ronaldo dystansuje także osobistości spoza świata sportu, choć w tym przypadku jego przewaga nie jest już tak ogromna. Justin Bieber na trzech portalach społecznościowych ma 284 mln obserwujących, zaś Taylor Swift - 264 mln. Donald Trump 90 mln, zaś papież Franciszek 11 mln.
Tylko w jednej kategorii - "Wartość posta na Instagramie" - portugalski piłkarz nie jest najlepszy. Za publikację jednego posta reklamowego Ronaldo zarabia 750 tys. dolarów. Lepsze od niego są amerykańskie gwiazdy showbiznesu - Selena Gomez (800 tys. dolarów) i Kylie Jenner (1 mln dolarów).
ZOBACZ WIDEO Sektor Gości 92. Fabian Drzyzga przerywa milczenie. "Długo gryzłem się w język. Tym ludziom powinno być wstyd i głupio" [cały odcinek]