Kontrakt UEFA z Alipay opiewający na kwotę ponad 200 mln euro został podpisany w Szanghaju. Obowiązywać będzie przez najbliższe osiem lat, m.in. podczas meczów Ligi Narodów oraz mistrzostw Europy w 2020 i 2024 roku.
Alipay to chińska platforma płatnicza, która dociera do ponad 900 milionów użytkowników. - Z dumą ogłaszamy tę wyjątkową i przełomową współpracę z Ant Financial i Alipay. Jesteśmy przekonani, że ta umowa zmieni sposób w jaki UEFA angażuje kibiców na całym świecie - mówi Aleksander Ceferin, prezydent UEFA.
Alipay zostanie globalnym partnerem płatniczym UEFA. Pierwsza czteroletnia umowa obejmuje 420 meczów, które według szacunków pozwolą dotrzeć do 7,4 miliarda widzów.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z UEFA, aby połączyć świat przez wspólny język piłki nożnej. Umożliwiamy UEFA zaangażowanie się w relacje z fanami piłki nożnej na całym świecie za pośrednictwem platform cyfrowych i pomoc w dotarciu do interakcji z miliardami potencjalnych odbiorców w Azji - powiedział Eric Jing, prezes i dyrektor generalny Ant Financial.
Alipay został trzecim sponsorem meczów reprezentacji UEFA. Wcześniej podpisano umowy z Volkswagenem oraz booking.com obowiązujące do 2022 roku.
ZOBACZ WIDEO Bayern Monachium znowu traci punkty. Remis z Freiburgiem [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]