UEFA przez wielu kibiców nie jest darzona wielką sympatią. Fani zarzucają europejskiej federacji, że coraz bardziej komercjalizuje futbol. Każdy dobrze wie, że dziś piłką nożną rządzą pieniądze, a działacze myślą, w jaki sposób jeszcze więcej zarabiać.
Mistrzostwa Europy U-21. Ionut Radu - ku pamięci zmarłej siostry >>
W finale mistrzostw Europy U-21 być może zapoczątkowano nowy trend. Piłkarze Hiszpanii i Niemiec byli już gotowi do rozpoczęcia meczu, ale brakowało piłki. Po chwili na murawie pojawił się samochód zdalnie sterowany z logo sponsora, którym jest znany producent samochodów.
Ist das dann eigentlich ein Golf-Ball?#FUMSLIVE #U21EURO #ESPGER pic.twitter.com/ifZ65XOruK
— FUMS (@fums_magazin) 30 czerwca 2019
Na dachu zabawki znajdowała się piłka. Następnie można było rozpocząć walkę o tytuł. Nie wszystkim jednak spodobała się taka forma reklamy.
ZOBACZ WIDEO Karol Bielecki: Więcej w karierze przegrałem niż wygrałem [cała rozmowa]
"Przed rozpoczęciem meczu drużyny musiały czekać na piłkę, bo UEFA dała dodatkowy czas sponsorowi. To była absurdalna kampania reklamowa" - pisze niemiecki "Die Welt".
Maciej Kmita: zmiany szyldu nie będzie. "Bieliki Michniewicza" muszą zostać na ziemi (komentarz) >>
Niemcy przypominają, że rok temu podobne rozwiązanie zastosowano w meczu Paris Saint Germain - Arsenal w Singapurze. Przed rozpoczęciem meczu sędzia zamiast monetą, rzucał kartą kredytową. Niebawem takie obrazki mogą na stałe zagościć w futbolu.