Borussia Dortmund przedstawiła w środę koszulkę na nowy sezon Bundesligi. W domowej wersji dominuje kolor żółty, ale w oczy rzucają się czarne wzory przypominające błyskawice.
"W przeciwieństwie do poprzedniego sezonu nasz wygląd jest mniej skromny, a bardziej uderzający" - czytamy na stronie Borussii. Klub nagrał specjalny film, w którym wystąpili Łukasz Piszczek, Erling Haaland, Marco Reus oraz Axel Witsel.
Wicemistrzowie Niemiec zdecydowali się na nietypowy wariant. W meczach Bundesligi na koszulce znajdzie się logo nowego sponsora - firmy hostingowej 1&1. Co ciekawe, partner klubu zgodził się zmienić dla Borussii barwę. Tło, na którym widnieje nazwa firmy, będzie czarne - zamiast niebieskiego. Ten ostatni kolor jest bowiem kojarzony z Schalke 04 Gelsenkirchen, odwiecznym rywalem BVB.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: kuriozalny samobój z polskiej ligi
Z kolei w Lidze Mistrzów, Pucharze Niemiec i meczach towarzyskich rozgrywanych za granicą drużyna prowadzona przez Luciena Favre'a wystąpi w nowych koszulkach, ale z logo dotychczasowego sponsora, firmy evonik.
- Nie byliśmy w stanie konkurować z klubami, które mają za sobą Katar albo jakiegoś miliardera. Nowy model jest dla nas nowym impulsem - powiedział szef Borussii Hans-Joachim Watzke cytowany przez sport1.de.
Zobacz film prezentujący nową koszulkę Borussii
AUF SPANNUNG!pic.twitter.com/AGdZwdQ0Cl
— Borussia Dortmund (@BVB) July 1, 2020
Borussia w zakończonym niedawno sezonie zajęła drugie miejsce w Bundeslidze, z 13-punktową stratą do Bayernu Monachium. Z Ligą Mistrzów pożegnała się w 1/8 finału, po porażce w dwumeczu z PSG.
Czytaj także: Bundesliga. Gigantyczne straty w budżecie. Finanse Borussii Dortmund ucierpiały przez epidemię koronawirusa
Czytaj także: Bundesliga. Polacy zakończyli sezon. Dominator Robert Lewandowski, ale i przegrani