PKO Ekstraklasa: kluby szykują się do powrotu kibiców. Na dwóch stadionach może być gorąco

WP SportoweFakty / Michał Jankowski / Na zdjęciu: Enea Stadion
WP SportoweFakty / Michał Jankowski / Na zdjęciu: Enea Stadion

Niemal 43 tys. osób będzie mogło wejść na stadiony podczas 30. kolejki PKO Ekstraklasy. Rozpoczyna się odmrażanie trybun, ale kilka klubów ma przed sobą spore wyzwania organizacyjne.

Od 15 maja na obiekty piłkarskie można wpuszczać tylu kibiców, ilu odpowiada 25 proc. pojemności widowni. Największe możliwości w tym zakresie mają Lech Poznań i Śląsk Wrocław, które dysponują dużymi arenami i będą mogły rozprowadzić wśród swoich fanów ok. 10 tys. biletów.

W trudniejszej sytuacji są Pogoń Szczecin i Wisła Płock. Na ich stadionach trwa rozbudowa. Dlatego hitowe starcie "Portowców" z Rakowem Częstochowa obejrzy tylko 2247 osób, zaś na obiekcie "Nafciarzy", którzy zmierzą się z KGHM Zagłębiem Lubin, pojawi się zaledwie 750 sympatyków futbolu.

Legia Warszawa szykuje się na fetę

Najgoręcej w 30. kolejce będzie w Warszawie. Legia wywalczyła już mistrzostwo Polski i przy okazji potyczki z Podbeskidziem Bielsko-Biała planowana jest feta.

ZOBACZ WIDEO: Polski trener od lat wszystko dokładnie zapisuje. "Sporządzam książkę co pół sezonu"

WP SportoweFakty kontaktowały się z klubem ze stolicy, ale ten plany dotyczące celebrowania tytułu trzyma w ścisłej tajemnicy. Już wcześniej jednak informowaliśmy, że Legia bierze pod uwagę kilka możliwości. Jedną z nich jest świętowanie nad Wisłą - tak jak w poprzednim roku. Wówczas zawodnicy przepłynęli barką z Portu Czerniakowskiego do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego i z powrotem. Tysiące kibiców zebrało się wtedy na bulwarach.

Najważniejszy cel to uniknięcie bezpośrednich spotkań piłkarzy z fanami, bowiem drużyny występujące w PKO Ekstraklasie są objęte reżimem sanitarnym.

Legia prowadzi już sprzedaż biletów na starcie z Podbeskidziem, a pierwszeństwo w ich nabywaniu - co jest rozwiązaniem stosowanym we wszystkich klubach - mają posiadacze karnetów.

W Poznaniu może być niespokojnie

Oczy obserwatorów będą też skierowane na Stadion Miejski w Poznaniu. Potyczka Lecha z Górnikiem nie ma żadnego znaczenia sportowego, bo obie drużyny nie walczą już o europejskie puchary, nie grozi im też spadek. Ogromna jest jednak frustracja kibiców "Kolejorza", którzy krytykują władze klubu i pion sportowy za następny zawalony sezon.

Część fanów Lecha może zbojkotować spotkanie z ekipą z Zabrza (zapowiadali to w mediach społecznościowych), możliwe jednak, że pojawią się na trybunach, by właśnie tam wyrazić swoje niezadowolenie.

Jak ustaliliśmy, klub rozmawia ze stowarzyszeniem kibiców, by nie dopuścić do żadnych negatywnych zdarzeń. Chodzi przede wszystkim o to, by nie doszło do powtórki z 20 maja 2018 roku. Wtedy na meczu Lech - Legia pojawiło się ponad 27 tys. osób, lecz rywalizacja nie została dokończona, bowiem przy stanie 0:2 zdemolowano ogrodzenie za jedną z bramek, na boisko poleciały środki pirotechniczne, weszła na nie również grupa pseudokibiców. W czasie epidemii podobne incydenty mogłyby mieć dla klubu ze stolicy Wielkopolski fatalne skutki.

"Kolejorz" może rozprowadzić na mecz z Górnikiem ok. 9,6 tys. biletów i, mimo fatalnych wyników podopiecznych Macieja Skorży, zainteresowanie jest spore. - Dostajemy dużo zapytań, ale nie jest powiedziane, że rozejdzie się komplet wejściówek. W poprzednim sezonie, gdy po odmrożeniu trybun publiczność wróciła na stadiony, wszystkie bilety sprzedaliśmy tylko raz - przy okazji spotkania z Jagiellonią. Na klasyku z Legią do kompletu zabrakło niewiele, lecz pewna pula kart wstępu jednak pozostała. Kończymy sezon, który jest dla nas niełatwy, mimo to zapraszamy kibiców, bo możemy się zobaczyć po raz pierwszy po długiej przerwie - powiedział nam rzecznik prasowy Lecha, Maciej Henszel.

W przyszłym tygodniu ze stadionów usunięte zostaną reklamy wielkopowierzchniowe, które rozłożono na okres zamknięcia trybun. Otwarcie widowni nie oznacza, że znikają obostrzenia. Oprócz maksymalnego obłożenia do 25 proc., karty wstępu mogą być rozprowadzane wyłącznie online (niemożliwa jest dystrybucja w kasach). Obowiązują ponadto zasady dystansu społecznego, a także obowiązek zakrywania ust i nosa.

Ligowe mecze odbędą się z udziałem publiczności po raz pierwszy od października ubiegłego roku.

Maksymalna frekwencja na meczach 30. kolejki PKO Ekstraklasy:

DataMeczFrekwencja
16.05, 17:30 Cracovia - Warta 3754
16.05, 17:30 Jagiellonia - Lechia 5602
16.05, 17:30 Lech - Górnik 9600
16.05, 17:30 Legia - Podbeskidzie 7741
16.05, 17:30 Piast - Wisła K. 2478
16.05, 17:30 Pogoń - Raków 2247
16.05, 17:30 Śląsk - Stal 10668
16.05, 17:30 Wisła P. - Zagłębie 750
Komentarze (3)
avatar
Daryl Dixon
10.05.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Legia prowadzi już sprzedaż biletów na starcie z Podbeskidziem, a pierwszeństwo w ich nabywaniu mają posiadacze karnetów." A ja się pytam pismaku po co karnetowicz ma kupować bilet???? 
avatar
hack
8.05.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
avatar
16MP 19PP
7.05.2021
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Wtedy mieli dosyć, bo Legia na ich stadionie świętowała trzecie z rzędu mistrzostwo, więc tego nie znieśli i zrobili dym. W tym roku będzie spokój, ewentualnie jakiś transparent rozwieszą i zos Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.