W tym artykule dowiesz się o:
2000-2001
Zakończone sukcesem el. MŚ 2002 reprezentacja Polski rozpoczęła w strojach... bez logo sponsora technicznego. Drużynie Jerzego Engela nie przeszkodziło to jednak w osiągnięciu świetnych wyników. Na zdjęciu Emmanuel Olisadebe podczas inaugurującego eliminacje spotkania z Ukrainą w Kijowie (3:1).
W drugiej części eliminacji Polacy występowali w koszulkach, które znacznie różniły się od tych z pierwszych spotkań.
2001-2002
W drugiej fazie eliminacji do mundialu w Japonii i Korei Południowej drużyna Jerzego Engela grała w sprzęcie Pumy, a mariaż PZPN z tą firmą trwał aż do 2009 roku.
Awans na MŚ 2002 oznaczał, że sponsor techniczny przygotował dla Polski specjalne trykoty na mundial.
MŚ 2002
Stroje przygotowane przez Pumę na pierwszy w historii azjatycki mundial nie różniły się znacząco od tych, w których Polacy grali w eliminacjach. Dokonano jedynie kosmetycznych zmian w koszulkach i spodenkach.
2003-2004
W kostiumach z MŚ 2002 rozpoczęliśmy się też el. Euro 2004, ale w drugiej części zakończonych fiaskiem kwalifikacji graliśmy już w innych strojach - bardzo zbliżonych wyglądem do tych sprzed mundialu w Japonii i Korei Południowej.
2004-2006
O awans na MŚ 2006 zespół Pawła Janasa walczył już w innych strojach. Białe koszulki wzbogacono o czerwone elementy, a czerwoną analogicznie o białe zdobienia.
Na sam występ na mistrzostwach świata w Niemczech Puma przygotowała prawdziwą rewolucję.
MŚ 2006
Na mundialu w Niemczech Biało-Czerwoni wystąpili w koszulkach przyozdobionych efektownym husarzem. Kibice reprezentacji Polski docenili nowy wzór - koszulki cieszyły się olbrzymią popularnością.
2007-2008
Podczas el. Euro 2008 husarz zniknął z koszulek reprezentacji. Drużyna Leo Beenhakkera pierwszy w historii awans na mistrzostwa Europy wywalczyła w koszulkach zaprojektowanych w duchu minimalistycznym.
Euro 2008
A przed startem na Euro 2008 trykoty reprezentacji Polski uległy nieznacznej modyfikacji. Turniej w Austrii i Szwajcarii był ostatnim, podczas którego Biało-Czerwonych ubierała Puma.
2009-2013
Podczas przygotowań do Euro 2012 i na samym turnieju na koszulkach reprezentacji Polski pojawił się poprzeczny pas oraz logo PZPN, które wcześniej na strojach nie widniało.
To nie spodobało się kibicom, ale stroje reprezentacji nie uległy zmianie na całe el. MŚ 2014.
2014-2016
Dopiero przed startem el. Euro 2016 Nike miło zaskoczył kibiców reprezentacji Polski, przygotowując nowe koszulki z pionowymi pasami na froncie.
Euro 2016
Ze strojów przygotowanych dla Polski na Euro 2016 pionowy pas zniknął. Główny element nowych trykotów stanowi biała koszulka z szarymi elementami graficznymi, które stopniowo zmieniają swój odcień, symbolizując rozpościerające się skrzydła orła. Nowy strój posiada również tradycyjnie umieszczone godło narodowe - Orła Białego w koronie na czerwonym tle.
- Wiedząc, jak ważny jest dla Polaków symbol orła, zdecydowaliśmy się pokazać go dwa razy: symbolicznie - na froncie koszulki, a także na lewej piersi, wewnątrz herbu - mówi Scott Munson, wiceprezes Nike Football Apparel.