"Szczypiorniak na Orlikach" to akcja mająca na celu popularyzację piłki ręcznej nie tylko wśród dzieci i młodzieży, ale także nauczycieli wychowania fizycznego w szkołach podstawowych. To druga edycja projektu ZPRP i Ministerstwa Sportu i Turystyki i jak przyznają jej organizatorzy, zdecydowanie prężniejsza i okazalsza niż premierowa.
- W poprzedniej edycji imprezy, której finał miał miejsce niemal dokładnie rok temu w Katowicach, wzięło udział ponad pięć tysięcy dzieci, w tym roku ta liczba się podwoiła - mówi Anna Medlińska, koordynator projektu z ramienia ZPRP, a sekretarz generalny ZPRP Marek Góralczyk dodaje: - Chcemy pokazać najmłodszym, że piłka ręczna to pasjonująca sportowa rywalizacja i zabawa w jednym. Równie ważna jest dla nas popularyzacja szczypiorniaka wśród nauczycieli wychowania fizycznego, naszym celem jest aby piłka ręczna była jedną z podstawowych dyscyplin sportowych w programie nauczania w szkołach podstawowych.
Otwarcie imprezy nastąpiło w piątek w Zielonej Górze, a na oficjalnej ceremonii zjawił się m.in. selekcjoner reprezentacji seniorów, Michael Biegler. Mecze finałowe z udziałem zwycięzców kwalifikacji wojewódzkich (16 drużyn chłopców i dziewcząt) rozegrane zostaną w sobotę (15 czerwca) na ośmiu boiskach w Zielonej Górze, Nowej Soli, Lubrzy i Świebodzinie. Spotkania o medale odbędą się natomiast w niedzielę, 16 czerwca, w Zielonej Górze.
Akcję doceniają też kadrowicze przebywający aktualnie w "Winnym Mieście" i przygotowujący się do niedzielnego meczu el. do ME 2014 z Ukrainą. - Promowanie piłki ręcznej w Polsce jest coraz bardziej widoczne. Bardzo ważne sa takie akcje dla najmłodszych szczypiornistów. Z roku na rok przybywa fanów pilki recznej w Polsce oraz, co najważniejsze, młodych chłopaków i dziewczyn, którzy chcą pójść śladami Slawka Szmala czy Karola Bieleckiego - mówi Michał Daszek.
Więcej informacji znaleźć można na oficjalnej stronie akcji oraz fanpage'u „Szczypiorniak na Orlikach” na Facebook’u.
Organizatorami i pomysłodawcami akcji są Związek Piłki Ręcznej w Polsce oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki. Sponsorem akcji jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.