Sprawa ciągnie się od blisko miesiąca. W skrócie: dwa tygodnie przed startem Ligi Mistrzów EHF podpisał umowę sponsorską z Nord Stream 2, spółką zajmującą się budową kontrowersyjnego Gazociągu Północnego, omijającego Polskę, który zdaniem naszych polityków jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa energetycznego w Europie. Grupy PGE i Orlen, sponsorzy najlepszych drużyn w kraju, także są przeciwni Nord Stream 2. Dla polskich podmiotów to konkurencyjna spółka.
Władze PGE VIVE Kielce i Orlenu Wisły Płock sprzeciwiły się konieczności używania loga sponsora - w pierwszej kolejce obie drużyny wystąpiły z zaklejonym emblematem Nord Stream 2. EHF nałożył kary w wysokości 50 tys. złotych, pokryte przez PGE i Orlen. Przed drugimi spotkaniami na moment udało się dojść do kompromisu, który zakładał, że w miejsce Nord Stream 2 na koszulkach pojawiłoby się logo fundacji charytatywnej - PLAN International. Z kolei znaki Orlenu oraz PGE zastąpiłyby logotypy należących do nich marek LUMI oraz Verva. Sponsor rozgrywek pozostałby jednak widoczny na bandach oraz parkiecie.
Według naszych informacji, EHF nie zamierzał dłużej iść na tak duże ustępstwa i nakazał polskim klubom używania znaku Nord Stream na koszulkach podczas spotkań wyjazdowych, na co zgody nie wyraziły klubowe władze.
Federacja nie odpuszcza i wydała oświadczenie, w którym poinformowała o wszczęciu kolejnego postępowania przeciwko Wiśle i VIVE.
Podpisanie, przed rozpoczęciem sezonu, umowy sponsorskiej przez departament marketingu – EHF Marketing GmbH z firmą z sektora energetycznego przyniosło rozgrywkom EHF Ligi Mistrzów nowego sponsora premium.
Umowa obejmuje ekspozycję reklam na boisku oraz wokół niego, a także obecność logo firmy na rękawki koszulek.
W pierwszej kolejce PGE VIVE Kielce i Orlen Wisła Płock odmówiły umieszczenia na swoich koszulkach logo nowego sponsora.
Sąd działający przy Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej za niedotrzymanie regulaminu reklamowego rozgrywek ukarał oba kluby grzywną.
Aby rozwiązać problem, EHF Marketing GmbH wynegocjował kompromisowe rozwiązanie, które według jego przedstawicieli powinno być akceptowalne przez wszystkie strony.
Przed trzecią rundą meczów, to kompromisowe rozwiązanie - wymiana logo sponsora na alternatywne logo CSR - zgodnie z informacjami dostarczonymi przez kluby, zostało odrzucone przez przedstawicieli obu zespołów ze względu na presję ze strony ich własnych sponsorów.
W wyniku tej sytuacji Sąd EHF wszczął nowe postępowanie w związku z naruszeniem regulaminu rozgrywek.
Od początku negocjacji z nowym potencjalnym partnerem wydział EHF Marketing GmbH pracował, by chronić interesy rozgrywek oraz klubów.
Umowa przyniosła znaczące wpływy od nowego sponsora, (...), a kluby mogły zatrzymać swoich sponsorów.
Europejska Federacja Piłki Ręcznej pragnie podkreślić, że zaangażowanie poszczególnych spółek jako sponsorów klubów jest niezbędne, jakkolwiek nie może pozwolić, by nadmiernie wpływało na udaną organizację i występy w tak głośnych rozgrywkach, jakimi jest Liga Mistrzów.
Europejska Federacja Piłki Ręcznej musi podkreślić, że obowiązkiem działu marketingu jest ochrona praw sponsorów i partnerów rozgrywek, a także interesów wszystkie dwudziestu ośmiu zespołów.
EHF oraz EHF Marketing GmH będą kontynuowali dialog z zarządami PGE VIVE Kielce oraz Orlen Wisły Płock w celu osiągnięcia akceptowalnego rozwiązania tego problemu, biorąc pod uwagę interes sportu i rozgrywek.
ZOBACZ WIDEO PGNiG Superliga: Mateusz Kornecki show! 3 kapitalne interwencje w 30 sekund [WIDEO]
Jakoś Orlenowi i PGE nie przeszkadza, że sponsorem krajowych rozgrywek jest PGNiG,............czyli f Czytaj całość