- W tej chwili możemy potwierdzić, że w przyszłym sezonie wystartujemy w dwóch fabrycznych samochodach. Trzecim pojedzie Khalid al-Qassimi ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, z tą różnicą, że wystartuje on w mniejszej liczbie rajdów niż do tej pory - powiedział w rozmowie z serwisem Autopista, Yves Matton.
Skład dwóch załóg Citroena ma się wykrystalizować dopiero pod koniec lata. Szef Citroen Racing potwierdził, że zarówno Mikko Hirvonen jak i Dani Sordo mają w umowach zapis umożliwiający przedłużenie ich kontraktu o kolejny rok. O przyszłości obecnych reprezentantów francuskiego zespołu mają zdecydować dwa najbliższe rajdy Finlandii i Niemiec.
- Dwie kolejne rundy są dla nas bardzo ważne, ponieważ wciąż liczymy się w walce o mistrzostwo świata - stwierdził Matton. - Przygotowania do sezonu 2014 rozpoczynamy po zakończeniu rywalizacji w Niemczech. Będziemy uważnie analizować występy naszych zawodników w dwóch najbliższych rundach. Teoretycznie w Finlandii lepiej powinien sobie poradzić Mikko Hirvonen. Asfaltowy rajd w Niemczech może być z kolei sprzymierzeńcem Daniego Sordo.
- Wiadomo, że za rok mamy do obsadzenia dwa samochody. Trudno powiedzieć czy swoje miejsca zachowają obaj kierowcy czy żaden z nich - dodał Matton.
Polscy kibice mają duże nadzieje, że dobra postawa Roberta Kubicy w kategorii WRC2 sprawi, że krakowianin stanie się jednym z poważniejszych kandydatów do roli kierowcy fabrycznego zespołu Citroena. Wiele zależy jednak od samego Kubicy, który wciąż nie ujawnił swoich planów na sezon 2014.
Skład Citroena w WRC pod koniec lata
Szef Citroen Racing, Yves Matton potwierdził, że w przyszłym sezonie zespół będzie reprezentowany przez dwie załogi w WRC. Nazwiska etatowych kierowców mają być znane pod koniec lata.