Robert Kubica przystępował do ostatniego etapu ze stratą 11,8 sekundy do lidera Vaclava Pecha. Polak przyznał, że na ostatnim odcinku specjalnym inaczej niż inni kierowcy skorzysta z różnego kompletu opon. Ryzykowna decyzja miała być podyktowana przede wszystkim lepszym przygotowaniem do kolejnych startów.
Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Na 25-kilometrowym etapie polska załoga odrobiła straty do prowadzącego Pecha i dołożyła kolejne 20 sekund przewagi! Czech przejeżdżając linię mety obawiał się o swoje zwycięstwo. - Muszę poczekać. Nie wiem czy mój wynik wystarczy do pokonania Kubicy - mówił Czech.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Krakowianin z rezultatem 13:36.0 był lepszy aż o 23 sekundy od drugiego na mecie Raimunda Baumschlagera. - W pewnym momencie było naprawdę ciężko szczególnie, gdy pojawiła się mgła. Ogólnie byłem zadowolony ze swojej jazdy. Jedna rzecz cieszy mnie jednak szczególnie: nie mam dużego doświadczenia ale jeśli zaufam swoim przeczuciom, to stać mnie na wybór odpowiednich opon - powiedział Kubica.
Robert Kubica został tym samym pierwszym liderem tegorocznej edycji rajdowych mistrzostw Europy. Polak oprócz punktów za zwycięstwo w całym rajdzie, zgarnął dodatkową pulę za ostatni oes. Dalsza przyszłość Kubicy w tegorocznym cyklu mistrzostw Starego Kontynentu stoi jednak pod znakiem zapytania. Priorytetem dla kierowcy M-Sportu są bowiem starty w mistrzostwach świata.
W walce o zwycięstwo w całym rajdzie aż do szóstego odcinka specjalnego liczył się Kajetan Kajetanowicz. Kierowca Lotos Dynamic Rally Team rozpoczął rywalizację od zwycięstwa na trzech spośród pierwszych pięciu odcinków specjalnych. Niestety mistrz Polski został zmuszony do wycofania się z rajdu po awarii swojego Forda Fiesty R5.
Kolejny start Roberta Kubicy już za dwa tygodnie w Monte Carlo (16-19 stycznia), podczas pierwszej rundy rajdowych mistrzostw świata WRC. Podobnie jak w północno-zachodniej Austrii również w europejskiej stolicy hazardu na Polaka mogą czekać zimowe warunki na trasie.
Klasyfikacja generalna Janner Rallye 2014:
P. | Kierowca/Pilot | Auto | Czas/Strata |
---|---|---|---|
1. | Kubica R. / Szczepaniak M. | Ford Fiesta S2000 | 2:26:42.4 |
2. | Pech V. / Uhel P. | Mini John Cooper Works S2000 | +19.9 |
3. | Baumschlager R. / Wicha K. | Skoda Fabia S2000 | +1:38.9 |
4. | Harrach B. / Welsersheimb L. | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +3:00.3 |
5. | Tarabus J. / Trunkat D. | Skoda Fabia S2000 | +3:39.6 |
6. | Aigner A. / Watzl B. | Peugeot 207 S2000 | +4:33.4 |
7. | Gryazin V. / Chumak D. | Ford Fiesta S2000 | +6:27.4 |
8. | Odlozilík R. / Turecek M. | Ford Fiesta R5 | +7:16.3 |
9. | Consani R. / Landais V. | Peugeot 207 S2000 | +9:22.2 |
10. | Neubauer H. / Ettel B. | Subaru Impreza Sti R4 | +11:39.6 |