Problemy z autem Roberta Kubicy pojawiły się jeszcze w czwartek wieczorem, przed oficjalnym startem. W Fordzie nie chciał odpalić silnik. Zdecydowano się na jego wymianę i mechanicy przez całą noc ciężko pracowali. Niestety, za taką naprawę polska załoga przystąpiła do Rajdu Niemiec z pięciominutową karą.
[ad=rectangle]
Pierwszy piątkowy OS wygrał Sebastien Ogier, który był nieznacznie szybszy od Jari-Matti Latvaly. Na trzecim miejscu znalazł się Andreas Mikkelsen, czyli "oesowe pudło" dla kierowców Volkswagena.
- Było ślisko i otarliśmy się o bandę. Nic się nie stało. Mamy karę za wymianę silnika, więc tylko sobie jedziemy - powiedział na mecie polski kierowca.
Przygodę na odcinku specjalnym miał Ott Tanak, który ma nieznacznie uszkodzony przód samochodu, a do zwycięzcy stracił około 19 sekund. Kolejny OS rozpocznie się po godzinie 9:43.
Klasyfikacja generalna po 1 OS:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Sebastien Ogier | VW Polo WRC | 7:58,4 |
2 | Jari-Matti Latvala | VW Polo WRC | +1,4 |
3 | Andreas Mikkelsen | VW Polo WRC | +3,6 |
4 | Kris Meeke | Citroen DS3 WRC | +6,3 |
5 | Dani Sordo | Hyundai i20 WRC | +8,1 |
6 | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | +8,8 |
7 | Haydden Paddon | Hyundai i20 WRC | +9,5 |
8 | Elfyn Evans | Ford Fiesta RS WRC | +10,1 |
9 | Mads Ostberg | Citroen DS3 WRC | +13,1 |
10 | Martin Prokop | Ford Fiesta RS WRC | +13,5 |
... | |||
. | Robert Kubica | Ford Fiesta RS WRC | +5:13,5 |