WRC: Kajetan Kajetanowicz gotowy do startu w Rajdzie Niemiec. Pierwsze testy za załogą Lotos Rally Team

W najbliższy czwartek rozpocznie się Rajd Niemiec. Gotowy do startu w tej imprezie jest Kajetan Kajetanowicz. Załoga Lotos Rally Team ma za sobą testy w Niemczech, podczas których sprawdzała możliwości VW Polo R5.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Kajetan Kajetanowicz Materiały prasowe / Lotos Rally Team / Na zdjęciu: Kajetan Kajetanowicz
Rajd Niemiec jest rozgrywany na nawierzchniach asfaltowych, betonowych oraz wśród winnic i na terenach wojskowego poligonu. Kajetan Kajetanowicz kontynuuje rywalizację w kategorii WRC2, w której w tym roku już dwa razy ukończył rajdy, stając na podium. Ustronianin, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, jest już po testach swojego samochodu rajdowego.

Dla duetu Lotos Rally Team będzie to drugi wspólny start w niemieckich zawodach. Tegoroczna stawka liczy blisko sześćdziesiąt zgłoszonych załóg, z czego ponad połowa rywalizować będzie w samochodach bliźniaczej klasy R5.

Czytaj także: Słowa Russella o hejcie budzą emocje

Kajetanowicz i Szczepaniak będą jedynymi reprezentantami naszego kraju. Do walki na trudnych technicznie odcinkach specjalnych pojadą Volkswagenem Polo GTI R5, którym startowali w pierwszych dwóch tegorocznych rajdach.

ZOBACZ WIDEO: Rajd Rzeszowski: Grzegorz Grzyb najlepszy na domowym podwórku. Po raz czwarty w karierze

- Za nami dwa dni długich i kompleksowych testów samochodu. Mam nadzieję, że odczucia podczas rajdu będą podobne do tych z testów, które były naprawdę dobre. Teraz w pełni koncentrujemy się już na samych zawodach. Czeka nas trochę zmian względem ubiegłorocznej edycji. Organizatorzy przygotowali nowe odcinki - powiedział Kajetanowicz.

Kierowca Lotos Rally Team nie ma wątpliwości, co do tego, że impreza w Niemczech będzie kosztować go sporo wysiłku. - To zawsze był trudny rajd, z rozciągniętymi dniami rywalizacji. W samą sobotę pokonamy łącznie blisko 160 kilometrów, w tym dwa przejazdy najdłuższego, charakterystycznego i wyjątkowego w tym w rajdzie odcinka Panzerplatte, mierzącego ponad 41 kilometrów! Podekscytowani i jak zwykle zmotywowani wyczekujemy już startu. Wiem, że z nami będzie na miejscu wielu kibiców z Polski, a to dla mnie bardzo ważne - dodał trzykrotny rajdowy mistrz Europy.

Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. W czwartek o godz. 10.00 rozpocznie się shakedown, po którym o godz. 19.08 ruszy pierwsza próba rajdu - SSS St. Wendeler Land.

Na piątek zaplanowano trzy odcinki specjalne, pokonywane dwukrotnie w pętlach, przedzielonych serwisem: Stein und Wein, Mittelmosel oraz Wadern-Weiskirchen. Łącznie etap liczy 106,62 km.

Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen oraz Römerstrasse. Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte oraz Panzerplatte. Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft oraz Dhrontal. Łączna długość wyniesie 79,50 km.

Czytaj także: Trwa debata nad uatrakcyjnieniem F1

Po trzech rajdach w tym sezonie Kajetanowicz jest na wysokim, szóstym miejscu w klasyfikacji sezonowej WRC2, z dorobkiem 33 punktów. Liderem jest Meksykanin Benito Guerra (69 punktów i cztery rajdy), za nim są Francuz Pierre-Louis Loubet (63 pkt, cztery rajdy), Rosjanin Nikołaj Griazin (63 pkt, pięć rajdów), Norweg Ole Christian Veiby (50 pkt, pięć rajdów) i Takamoto Katsuta (47 pkt, siedem rajdów). Do klasyfikacji końcowej pod uwagę branych jest najlepszych sześć z siedmiu wyników.

Partnerem artykułu jest Grupa Lotos S.A.

Czy Kajetan Kajetanowicz stanie na podium WRC2 w Rajdzie Niemiec?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×