Zimą Sebastien Ogier był bohaterem głośnego transferu w świecie WRC. Francuz po ledwie roku rozstał się z Citroenem, który zamknął program rajdowy. Ostatecznie Ogier trafił do Toyoty, by za jej kierownicą odzyskać tytuł mistrza świata, jaki przed rokiem stracił na rzecz Otta Tanaka.
Już początek pierwszego występu Ogiera w nowych barwach pokazał, że rywalizacja modelem Yaris WRC nie sprawia mu największych problemów. Francuz najpierw wykręcił najlepszy czas na shakedownie, a następnie jego łupem padł pierwszy oes.
Czytaj także: Koledzy już czekają na Kubicę w BMW
Tuż za Ogierem znalazł się Tanak, którego strata wyniosła ledwie 1,8 s. - Myślę, że to był jeden z najłatwiejszych odcinków w tym rajdzie - skomentował Francuz, który oczekuje, że na kolejnych może się pojawić lód, co może mieć ogromny wpływ na właściwości jezdne.
ZOBACZ WIDEO F1. Czy w Formule 1 pojawią się nowi Polacy? "Mamy talenty. Wszystko zależy od finansów"
- Najważniejsze, że nie ma niespodzianek na trasie. Warunki są niezłe - dodał Tanak, dla którego jest to debiut w barwach Hyundaia. Przed rokiem Estończyk ścigał się Toyotą, co dodaje pikanterii jego rywalizacji z Ogierem.
Czytaj także: Russell nie wykluczył odejścia z Williamsa
Dopiero czwarty na pierwszym oesie był Thierry Neuville, który jeszcze rok temu był liderem Hyundaia. Po transferze Tanaka do koreańskiego zespołu Belg znalazł się w trudnej sytuacji i nie będzie mu łatwo walczyć o tytuł mistrza świata. - Trasa jest mocno zabrudzona, są na niej liście, przez co nieco się zdezorientowałem - narzekał Neuville na mecie.
Wyniki Rajdu Monte Carlo po 1. oesie:
Pozycja | Załoga | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Ogier/Ingrassia | Toyota Yaris WRC | 9:53.4 |
2. | Tanak/Jarveoja | Hyundai i20 WRC | +1.8 |
3. | Evans/Scott | Toyota Yaris WRC | +1.9 |
4. | Neuville/Gilsoul | Hyundai i20 WRC | +6.4 |
5. | Rovanpera/Halttunen | Toyota Yaris WRC | +10.2 |
6. | Loeb/Elena | Hyundai i20 WRC | +10.9 |
7. | Suninen/Lehtinen | Ford Fiesta WRC | +17.1 |
8. | Lappi/Ferm | Ford Fiesta WRC | +21.6 |
9. | Katsuta/Barritt | Toyota Yaris WRC | +27.2 |
10. | Greensmith/Edmondson | Ford Fiesta WRC | +33.7 |