Orlen Liga oraz PlusLiga w mediach społecznościowych
Nie tylko strona internetowa, ale także Facebook, Twitter czy Instagram są dla kibiców źródłem wiedzy o ulubionym klubie. Kto ma najwięcej fanów w tych portalach?
Social media, czyli media społecznościowe na stałe wpisały się w sport. Za pomocą serwisów, marki mogą generować ruch, a także wpływać pozytywnie na swój wizerunek. Działania w mediach społecznościowych docierają bezpośrednio do grup docelowych, dzięki temu, że są dostępne dla wszystkich internautów. Można więc powiedzieć, że są łatwo osiągalne.
Najczęściej używanym narzędziem przez kluby sportowe jest Facebook. Wykorzystać go można do prowadzenia profilu, zamieszczania informacji, zdjęć czy filmów. Kolejnym ważnym portalem jest Twitter. Pozwala on na bezpośredni kontakt z fanami, a także przekazywanie krótkich informacji (do 140 znaków). Trzecim narzędziem, które zyskuje popularność wśród klubów sportowych, jest Instagram, służący do zamieszczania zdjęć, dedykowany głównie urządzeniom mobilnym.
Orlen Liga w porównaniu do PlusLigi radzi sobie w mediach społecznościowych słabo. Żaden klub nie przekroczył bariery dziesięciu tysięcy fanów, najbliższy tego wyniku jest Impel Wrocław, którego profil lubi prawie 7200 osób. Kolejnymi najpopularniejszymi zespołami są BKS Aluprof Bielsko-Biała, Atom Trefl Sopot oraz Polski Cukier Muszynianka Fakro Bank BPS. Zaledwie 913 fanów zgromadziła Siódemka SK bank Legionovia, ale równocześnie ma najwięcej obserwujących kibiców na Twitterze.
Popularny na całym świecie mikroblog jest mało popularny w Orlen Lidze. Oprócz drużyny z Legionowa korzystają z niego tylko zespoły z Sopotu, Muszyny oraz PGNiG Nafta Piła. Próby zaistnienia na Instagramie podjęły tylko Atom i Siódemka, jednak na razie liczba obserwujących (odpowiednio 20 i 3) nie jest czymś, czym kluby mogłyby się pochwalić.
Kibice pokazują, że Twitter jest dla nich ważny poprzez zakładanie profili nieoficjalnych, takimi mogą się pochwalić m.in. Tauron Banimex Dąbrowa Górnicza oraz Impel Wrocław. Ich popularność wskazuje, że to luka, którą w wykorzystaniu mediów społecznościowych, kluby mogą wypełnić.
Liczba fanów oficjalnych profili zespołów Orlen Ligi (stan z 19.04.2014):Drużyna | ||
---|---|---|
Chemik Police | 5 239 | brak |
Atom Trefl Sopot | 6 361 | 650 |
Impel Wrocław | 7 193 | brak |
Tauron Banimex MKS Dąbrowa Górnicza | 4 978 | brak |
BKS Aluprof Bielsko-Biała | 6 417 | brak |
Polski Cukier Muszynianka Fakro Bank BPS | 6 330 | 509 |
Beef Master Budowlani Łódź | 2 309 | brak |
Siódemka SK Bank Legionovia | 913 | 878 |
PGNiG Piła | 1 143 | 307 |
Pałac Bydgoszcz | 2 060 | brak |
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas! Na Twitterze też nas znajdziesz!