Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

PlusLiga. ZAKSA - ONICO: końcówka finału w atmosferze skandalu. Czerwona kartka dla Łukasza Kaczmarka

Pierwsze starcie finałowe PlusLigi kipiało od emocji. Pięciosetowa potyczka zakończyła się triumfem ZAKSY Kędzierzyn-Koźle. Niewiele jednak brakowało, aby mecz zakończył się odwrotnym wynikiem, w atmosferze wielkiego skandalu.
Jacek Pawłowski
Jacek Pawłowski
Na zdjęciu od lewej Andrea Gardini i Łukasz Kaczmarek PAP / Krzysztof Świderski / Na zdjęciu od lewej Andrea Gardini i Łukasz Kaczmarek

Siatkarze ZAKSY Kędzierzyn-Koźle po dwóch setach prowadzili z ONICO Warszawa 2:0 i nic nie wskazywało na to, że w dalszej części meczu mogą mieć jakiekolwiek problemy z przypieczętowaniem zwycięstwa. Doskonała gra blokiem Andrzeja Wrony i Macieja Muzaja oraz wejście Grahama Vigrassa, pozwoliły Inżynierom wrócić do gry i doprowadzić do tie-breaka. W nim goście przez dłuższy czas byli stroną przeważającą. Stołeczna ekipa nie wykorzystała jednak trzech piłek meczowych, trwoniąc przewagę (14:14). Siatkarze z Mazowsza chwilę później mieli kolejne dwie szanse na rozstrzygnięcie meczu, jednak i tym razem nie zdołali postawić kropki nad "i". Ostatecznie drugi zespół PlusLigi po rundzie zasadniczej przegrał 2:3, tracąc decydujące punkty w atmosferze wielkiej kontrowersji. 

PlusLiga: ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - ONICO Warszawa. Benjamin Toniutti: To świetne uczucie

Kluczowy moment dla losów pojedynku miał bowiem miejsce przy prowadzeniu przyjezdnych 14:13. Błąd podwójnego odbicia przy próbie przyjęcia zagrywki Mateusza Bieńka popełnił Piotr Łukasik. Prowadzący to spotkanie sędzia Wojciech Maroszek nie dostrzegł jednak nieprzepisowego zagrania zawodnika gości. Chwilę później punkt zdobył Nikołaj Penczew. Obóz ONICO Warszawa eksplodował z radości, natomiast siatkarze ZAKSY z furią zaczęli protestować przeciwko takiemu rozstrzygnięciu. Przy okazji wspomnianej sytuacji nerwowo nie wytrzymał Łukasz Kaczmarek, który za nadmierną krytykę i uderzenie w słupek sędziowski, ukarany został czerwoną kartką. 

PlusLiga. Jastrzębski Węgiel - Aluron Virtu Warta Zawiercie. Marcin Waliński: Będziemy chcieli wyszarpać ten brąz

Decyzja sprawiedliwych została ostatecznie zmieniona. Uznano, że przyjmujący ekipy gości przy próbie przyjęcia serwisu popełnił błąd podwójnego odbicia. Kara dla atakującego ZAKSY kosztowała jednak jego zespół stratę punktu. Gra została wznowiona przy stanie 15:14 dla ONICO. Cała sytuacja zmotywowała jednak gości na tyle skutecznie, że zdołali odwrócić losy meczu i rozstrzygnąć pierwsze starcie finałowe na swoją korzyść (3:2).

ZOBACZ WIDEO: Spróbowaliśmy sił w symulatorze Formuły 1. Teraz każdy może poczuć się jak Robert Kubica!

Czy Piotr Łukasik, w wyżej wspomnianej akcji, popełnił błąd nieczystego odbicia?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Siatkówkę na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (9):

  • realista_pzps Zgłoś komentarz
    I to kto ? Maroszek stał się Szymonem Marciniakiem polskiej siatkówki.
    • Janusz Ignaciuk Zgłoś komentarz
      9.2.3.2 przy pierwszym odbiciu piłki przez zespół piłka może być dotknięta kolejno kilkoma częściami ciała, pod warunkiem że kontakt z piłką ma miejsce w jednym zagraniu. Według
      Czytaj całość
      oficjalnej interpretacji przepisów Łukasik nie zrobił błędy podwójnego odbicia. W tym przypadku mógł tylko zrobić błąd piłki rzuconej A ocena tego leży w kwestii sędziego pierwszego.
      • madzik1979 Zgłoś komentarz
        Według regulaminu błędu nie było.No ale cóż ZAKSA musiała to wygrać.
        • almanah666 Zgłoś komentarz
          nie ma co dyskutować o przyjęciu Łukasika. Sędzia narobił bigosu nie gwizdzac błędu odrazu.
          • gebika Zgłoś komentarz
            Piłka przeleciała między palcami potem czoło. Ewidentnie do odgwizdania jako podwójną.
            • jonny Zgłoś komentarz
              Jeżeli by Łukasik odbił tą piłkę to byłby błąd , ale ona tylko mu przeleciała między rękoma,nie zmienił jej lotu i błędu nie było.
              • wolevolley Zgłoś komentarz
                Według przepisów nie było błędu.
                • MWflower Zgłoś komentarz
                  A ja wcale nie jestem taka pewna tego błędu,muszę to zobaczyć na spokojnie,Na żywo to wyglądało tak jakby piłka przeleciała między rękami Łukasika i trafiła do Damiana,Nawet jeżeli
                  Czytaj całość
                  dotknęła rąk to nie musiał być to błąd.Chyba że odbiła się dwukrotnie.
                  • Black_Hawk Zgłoś komentarz
                    Patrząc na tą akcję zastanawiałem się, co robi pan na słupku, który teoretycznie powinien być sędzią tego meczu, a praktycznie był chyba tylko dociążeniem słupka. Piłka meczowa
                    Czytaj całość
                    finału Ligi Mistrzów Świata, a gościu nie dość, że nie widzi oczywistego błędu, to jeszcze kara zawodnika czerwoną kartką! Kpina!!! Ten człowiek nie powinien już nigdy sędziowac meczów na takim poziomie.
                    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                    ×
                    Sport na ×