KFC Gwardia Wrocław: nowa jakość w marketingu sportowym

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / KFC Gwardia Wrocław / KFC Gwardia Wrocław
Materiały prasowe / KFC Gwardia Wrocław / KFC Gwardia Wrocław
zdjęcie autora artykułu

Na co dzień występują na pierwszoligowym poziomie. Mimo tego, marketingowo to najwyższa półka. KFC Gwardia Wrocław, bo o nich mowa, ma najwyższą wartość marketingową w KRISPOL 1. Lidze.

Klub na przedsezonowej konferencji zapowiadał zupełnie nowe, świeże i profesjonalne podejście do męskiej siatkówki w stolicy Dolnego Śląska. Sponsoring Insight, firma zajmująca się analizą marketingu sportowego, powiedziała: sprawdzam.

KFC Gwardia Wrocław marketingowym liderem

Choć tabela KRISPOL 1. Ligi (jeszcze) na to nie wskazuje, KFC Gwardia osiąga najlepsze wyniki w rozgrywkach. Przynajmniej na polu marketingowym. Ostatni raport przygotowany przez firmę Sponsoring Insight pokazuje, że wrocławianie dominują w każdej kategorii.

Według raportu wartość ekspozycji medialnej KFC Gwardii Wrocław wynosi aż 1 261 740,78 zł! Składa się na to 443 919,00 zł ekwiwalentu reklamowego z internetu, 178 561,60 zł z prasy oraz 639 260,18 zł z telewizji.

ZOBACZ WIDEO: Mateusz Borek: Lewandowski nie będzie najlepszy na świecie, bo jest z Polski

Same liczby mogą nie mówić wiele. Do znacznie lepszego zobrazowania potencjału reklamowego Gwardii warto porównać ich do reszty stawki.

Druga w zestawieniu jest Stal Nysa. Lider tabeli KRISPOL 1. Ligi, który ma ugruntowaną pozycję i pewnie zmierza w stronę PlusLigi, może się pochwalić ekwiwalentem reklamowym o wartości 977 774,81 zł. ZAKSA Strzelce Opolskie, która plasuje się na ostatnim miejscu w zestawieniu, ma zaledwie 43 072,12 zł wartości ekspozycji medialnej.

Ponad wrocławskim klubem w zestawieniu jest tylko liga jako ogół. KRISPOL 1. Liga dysponuje ekwiwalentem na poziomie 2 731 635,95 zł.

O sile marketingowej Gwardii świadczy procentowy udział całościowej wartości ekspozycji. Odejmując KRISPOL 1. Ligę z zestawienia, wszystkie pierwszoligowe zespoły dysponują łącznym ekwiwalentem medialnym o wartości 6 426 614,40 zł. Ekwiwalent KFC Gwardii Wrocław stanowi aż 19,63% tej kwoty! Kompleksowe podejście do marketingu

Potencjał to jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć go wykorzystać. To właśnie robi KFC Gwardia Wrocław. Wrocławski klub nie zamyka się tylko na tradycyjne metody marketingowe.

Dolnośląski klub przede wszystkim działa metodycznie. Wszystkie akcje są poparte badaniami i wyliczeniami opartymi na analizie danych. Zarówno te na platformach społecznościowych, jak i zewnętrzne.

Kampanie outdoorowe są niezwykle ważną częścią działalności KFC Gwardii. Klub mądrze wybiera partnerów i patronów medialnych. Wrocławianie działają na każdym polu, współpracując m.in. z WP SportoweFakty (min. 183 mln odsłon), Radiem Wawa (ponad 600 tys. słuchaczy tygodniowo), Radiem Eska (ponad 700 tys. słuchaczy tygodniowo), i Słowem Sportowym (min. nakład 12 tys.).

Kampanie płatne i redakcyjne (konkursy, wywiady, display, emisja spotów reklamowych) w Radiu Eska i Radiu Wawa oraz w WP Sportowych Faktach, billboardy AMS we Wrocławiu, kampanie redakcyjne na portalach dlastudenta.pl i wroclaw.pl, reklamy na ekranach w lokalach KFC, kinach sieci Helios oraz w Aquaparku, plakaty w sklepach Militaria.pl, reklamy online w wersji drukowanej i internetowej Słowa Sportowego - to dokonania KFC Gwardii Wrocław w ciągu zaledwie kilku miesięcy.

Partnerstwo miasta pozwala również klubowi na docieranie do wszystkich grup demograficznych w każdym zakątku miasta.

Ponadto, włodarze Gwardii wychodzą do najmłodszych kibiców poprzez organizowanie lekcji WF-u z siatkarzami KFC. To wszystko sprawia, że klub z Wrocławia osiąga tak dobre wyniki marketingowe po zaledwie kilku miesiącach działalności.

Współpraca z profesjonalistami

Świetne wyniki nie wzięły się jednak z niczego. Duża w tym zasługa Telescope Agency, agencji marketingowej rodem z Wrocławia. Choć powstała ona zaledwie na początku tego roku, już ma na swoim koncie kilka interesujących projektów.

KFC Gwardia Wrocław jest najbardziej znanym z nich w Polsce, ale agencja współpracuje również z CoinDealem (maltańską giełdą kryptowalut), Arkaną (producentem kosmetyków), Praise (nową marką odzieży sportowej) i kilkoma innymi klientami.

Telescope od początku pokazuje, że nie straszne im duże i ambitne projekty. Szefowie agencji podkreślają, że nowe projekty są już w fazie rozwoju, a projekt: Gwardia to współpraca nastawiona na długofalowy sukces.

Ambicje? Znacznie wyższe

- Obiecywaliśmy na początku, że wskrzesimy modę na męską siatkówkę we Wrocławiu. Powtarzaliśmy, że chcemy zbudować na tyle silny zespół, który w ciągu kilku lat nawiąże do bogatych tradycji gwardyjskich z lat 80. Choć wielokrotnie odwoływaliśmy się do historii, nie żyjemy przeszłością, tylko działamy. O naszych marketingowych akcjach często jest głośno. Wierzymy, że klub sportowy to znacznie więcej niż tylko emocje na parkiecie. Przez to właśnie bierzemy udział w przeróżnych kampaniach społecznych (m.in. Movember, pomoc "Poznańskim Tygrysom"). Wyniki pokazują, że to działa. Coraz więcej osób mówi o gwardii, coraz więcej ludzi chodzi na Gwardię i coraz więcej kibiców żyje Gwardią - powiedział Łukasz Tobys, prezes KFC Gwardii Wrocław.

Oczywiście wyniki marketingowe to nie wszystko. Za liczbami w excelu muszą iść wyniki sportowe. Jeśli te będą na wysokim poziomie, KFC Gwardia Wrocław może wrócić do siatkarskiej elity.

Źródło artykułu:
Komentarze (0)