Po 100 tys. zł dla 100 instytucji
Inicjatywa ORLENU odpowiada na jedno z największych wyzwań społecznych – Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego. A to zwiększa ryzyko występowania chorób cywilizacyjnych wśród dzieci i młodzieży.
– Do tej pory ORLEN koncentrował się na wsparciu mistrzów sportu, teraz do grona sportowców dołączamy dzieci i młodzież. Zwiększamy nacisk na finansowanie programów skierowanych do najmłodszych. Program Sportowy ORLEN i towarzysząca mu kampania społeczna "Sport to szkoła życia" od początku zyskały bardzo pozytywny i szeroki oddźwięk w kraju, co jest dla nas powodem do dumy. Trwa proces wyłaniania 100 beneficjentów programu. Za wszystkich trzymam kciuki, a tym, którzy zostaną wybrani, już w tej chwili gratuluję – mówi Ireneusz Fąfara, prezes zarządu ORLEN.
Nabór do programu Sportowy ORLEN zakończył się 31 października. Wpłynęło 2375 wniosków, które są obecnie weryfikowane i oceniane przez ekspertów. Co ważne, program Sportowy ORLEN kieruje się jasnymi i przejrzystymi kryteriami oceny zgłoszeń, co wpisuje się w fundamentalne zasady nowej polityki sponsoringowej koncernu. Wyniki rekrutacji (lista klubów zakwalifikowanych do podpisania umów sponsoringowych z ORLENEM) poznamy w grudniu.
Otrzymane z ORLENU wsparcie kluby będą mogły przeznaczyć m.in. na zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej lub zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów.
Na dofinansowanie w 2025 r. może liczyć min. 100 instytucji zajmujących się prowadzeniem profesjonalnych i amatorskich zajęć dla dzieci oraz młodzieży do 18. roku życia. Maksymalna kwota dofinansowania to 100 tys. zł, zaś budżet całego programu to min. 10 mln zł.
Sport to szkoła życia
Naborowi do programu Sportowy ORLEN towarzyszyła kampania społeczna "Sport to szkoła życia" podkreślająca pozytywne aspekty aktywności fizycznej wśród najmłodszych. Ambasadorami kampanii zostali sportowcy współpracujący z ORLENEM, a wśród nich Aleksandra Mirosław, mistrzyni olimpijska i rekordzistka świata we wspinaczce sportowej; Anita Włodarczyk, lekkoatletka, trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem oraz Bartosz Kurek, kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy, wicemistrz olimpijski. Bohaterami spotów telewizyjnych, informujących o kampanii, były dzieci uprawiające sport: Nadzieja, Dima oraz Franek.
Sportowy ORLEN to tylko jeden z filarów kompleksowego programu aktywizacji dzieci i młodzieży Akademia Sportu ORLEN. Inne inicjatywy to m.in. Piłkarska Przyszłość z ORLENEM. Koncern jest też partnerem strategicznym programu Aktywna Szkoła, który realizuje z Ministerstwem Sportu i Turystyki.
Więcej informacji o programie Sportowy ORLEN można znaleźć na stronie www.sportowyorlen.pl.