Tokio 2020. Japonia stanem umysłu. To kraj paradoksów

Getty Images / Na zdjęciu: miejsce kontroli na igrzyskach w Tokio
Getty Images / Na zdjęciu: miejsce kontroli na igrzyskach w Tokio

Nawet jeśli przeszedłeś niezliczoną liczbę kontroli, nie masz koronawirusa, a masz akredytację dziennikarską, wcale nie musisz dostać zgody na wstęp na olimpijskie areny w Tokio.

Z Tokio - Tomasz Skrzypczyński, WP SportoweFakty

Choć nie uznają na ulicach śmietników, wszędzie jest niezwykle czysto. Choć szansa na znalezienie otyłego Japończyka jest mniejsza niż szanse Polski na wygranie klasyfikacji medalowej igrzysk, w sklepach spożywczych dominują fast-foody i gotowe jedzenie do odgrzania w plastikowych pojemnikach.

Plastik, chociaż Japończycy przekonują, że przywiązują ogromną wagę do ekologii. Owoce, warzywa, maślane bułki czy francuskie rogaliki.  Wszystko znajdziesz tylko w torebkach, oczywiście plastikowych.

Choć pracują po kilkanaście godzin na dobę, poziom zadowolenia z życia jest w Japonii najwyższy od kilkudziesięciu lat. To akurat widać na każdym kroku - szczerej uprzejmości w stosunku do klientów trudno nauczyć się specjalnie na igrzyska. Zatrzymanie się na chodniku i machanie do autobusu z zagranicznymi dziennikarzami? Standard.

ZOBACZ WIDEO: Polskie wioślarki w doskonałych humorach! "Może ktoś nam przemyci sake"

I choć na areny olimpijskich zmagań nie mogą wchodzić kibice, to wcale nie oznacza że my mamy tam łatwiejszy dostęp.

Dwa negatywne wyniki testów na koronawirusa w języku japońskim, szereg certyfikatów, do tego oczywiście aktualny paszport. Dwie włączone aplikacje w telefonie mające śledzić twój każdy ruch. Kolejne testy, zapoczątkowane już na lotnisku i konieczność zdawania codziennego raportu o swoim stanie zdrowia.

Nawet jeśli przebrniesz przez wszystkie podpunkty, nie możesz być pewny wejścia na obiekt. Ba, tego uczucia doznają i będą do końca igrzysk doznawać nieliczni.

Sama akredytacja dziennikarska i fakt, że nie jesteś zakażony koronawirusem, nie wystarczy. I to wtedy, gdy na igrzyskach dziać będą się najważniejsze wydarzenia, także dla Polaków.

Każdy, kto chce wejść na dane zawody, musi odpowiednio wcześniej zgłosić taką chęć w systemie bookingowym. I czekać na odpowiedź. Czasami kilka godzin, niekiedy kilka dni. I zdarzają się odmowy. W naszym przypadku akurat uznano, że nie będziemy potrzebni na zawodach skateboardingu czy strzelectwa, choć zainteresowanie z pewnością było mniejsze niż finały wioślarstwa, gdzie z dostaniem się nie było problemów.

Brakuje logiki, jakby wszystko odbywało się na zasadach losowania. Ty możesz, ty nie.

To dopiero początek, prawdziwe schody rozpoczynają się przy decydujących rozstrzygnięciach w najbardziej popularnych dyscyplinach, jak pływanie, tenis czy lekkoatletyka. Tutaj liczba chętnych jest największa, przez co zdecydowano o wpuszczeniu na nie... tylko wybranych.

Każdy kraj otrzymuje tylko kilka wejściówek (nie obejmuje to pracowników stacji transmitującej igrzyska), choć bywają kraje które przysłały do Tokio po kilkudziesięciu dziennikarzy prasowych czy internetowych. Dlatego zawsze zadowolonych jest i będzie mniej. Reszcie zostaje obraz telewizyjny.

Ale żeby być uczciwym, zdarza się że organizatorzy idą na rękę dziennikarzom. W tym Polakom, którzy dostali zgodę na wejście na mecz Igi Świątek i Łukasza Kubota w mikście, choć pierwotnie znów miało się odbyć losowanie.

Jak jednak jest możliwe, że na mieszczącym 68 tysięcy miejsc Stadionie Narodowym w Tokio nie zmieściłoby się kilkuset dziennikarzy?

Apel Dariusza Szpakowskiego podczas igrzysk. Czytaj więcej--->>>
Polska medalistka uratowała życie samobójcy! Czytaj więcej--->>>

Komentarze (1)
avatar
Przemek Sliwinski
29.07.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
oj oj, biedny Tomaszek!!! Takie czasy!! jeszcze nie przyzwyczajony??? ja mieszkam tu od 18 lat i doznaje teraz wiekszego szoku jadac do Polski.!! Polacy to nie swiete krowy!!! W zeszlym roku w Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.