Fermin Aldeguer, debiutujący w tym roku w stawce MotoGP, zdominował GP Indonezji na torze Mandalika. Już na pierwszym okrążeniu doszło do groźnego incydentu z udziałem Marca Marqueza i Marco Bezzecchiego. Wypadek wyeliminował z walki o podium aktualnego mistrza świata, jak i zwycięzcę sobotniego sprintu. Aldeguer wykorzystał okazję, pewnie sięgając po swoje pierwsze zwycięstwo w królewskiej klasie.
Bezzecchi próbował wyprzedzić Marqueza w zakręcie numer siedem. Manewr zakończył się kolizją - Włoch uderzył w tył motocykla dziewięciokrotnego mistrza świata, co spowodowało upadek obu zawodników. Obaj trafili do centrum medycznego. Zawodnik Ducati od razu po wypadku skarżył się na ból prawego barku.
ZOBACZ WIDEO: "Nie dam sobie tego wmówić". Stanowcza reakcja Zmarzlika
- Dowody wskazują na złamanie w okolicy prawego barku, ale potrzebujemy tomografii komputerowej, by ustalić, czy konieczna będzie operacja - powiedział na gorąco menedżer włoskiego zespołu Davide Tardozzi w rozmowie z motogp.com. Później Ducati potwierdziło te informacje. 32-latek w niedzielę ma wylecieć w podróż do Hiszpanii i przejść kompleksowe badania w Madrycie.
Po wyeliminowaniu faworytów, na czele uformowała się czteroosobowa grupa: Pedro Acosta, Luca Marini, Fermin Aldeguer i Raul Fernandez. Aldeguer najpierw wyprzedził Mariniego, a następnie na dziesiątym zakręcie objął prowadzenie, wyprzedzając Acostę. Zawodnik KTM-a próbował odzyskać pozycję, jednak 20-latek skutecznie się obronił i z każdym okrążeniem powiększał przewagę. Ostatecznie przekroczył linię mety mając 7 s przewagi nad rywalami.
Za plecami lidera toczyła się zacięta walka o pozostałe miejsca na podium. Acosta długo odpierał ataki Mariniego i Fernandeza. Włoch dwukrotnie był bliski awansu na drugą pozycję, ale ostatecznie stracił szansę na podium po kontakcie z Fernandezem na trzynastym okrążeniu. W efekcie Marini spadł na ósmą pozycję.
W końcówce do walki o podium włączyli się Alex Marquez z zespołu Gresini Racing oraz Alex Rins z Monster Energy Yamaha MotoGP. Hiszpan i jego zespołowy kolega Fabio Quartararo zdecydowali się na miękką tylną oponę, podczas gdy większość stawki wybrała mieszankę średnią. Rins na chwilę wyprzedził Acostę, ale miękka opona nie wytrzymała tempa w końcówce i ostatecznie zawodnik Yamahy spadł na dalsze pozycje.
Ostatecznie Acosta obronił drugie miejsce, a młodszy z braci Marquezów musiał zadowolić się trzecim stopniem podium. Brad Binder, startujący z piętnastego pola, przebił się na czwarte miejsce, a Marini ostatecznie ukończył wyścig na piątej pozycji.
Kolejny fatalny występ zaliczył Francesco Bagnaia. Dwukrotny mistrz świata MotoGP zaliczył upadek na ósmym okrążeniu, kończąc jeden z najtrudniejszych weekendów w swojej karierze. W momencie wypadku Bagnaia zamykał stawkę.
MotoGP - GP Indonezji - wyścig - wyniki:
| Poz. | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
|---|---|---|---|
| 1. | Fermin Aldeguer | Gresini Racing | 41:07.651 |
| 2. | Pedro Acosta | Red Bull KTM | +6.987 |
| 3. | Alex Marquez | Gresini Racing | +7.896 |
| 4. | Brad Binder | Red Bull KTM | +8.901 |
| 5. | Luca Marini | Honda HRC | +9.129 |
| 6. | Raul Fernandez | Trackhouse Racing | +9.709 |
| 7. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | +9.894 |
| 8. | Franco Morbidelli | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +10.087 |
| 9. | Fabio di Giannantonio | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +10.350 |
| 10. | Alex Rins | Monster Energy Yamaha | +13.223 |
| 11. | Miguel Oliveira | Prima Pramac Yamaha | +19.769 |
| 12. | Johann Zarco | LCR Honda | +27.597 |
| 13. | Somkiat Chantra | LCR Honda | +48.035 |
| 14. | Jack Miller | Prima Pramac Yamaha | +55.540 |
| Nie ukończyli: | |||
| 15. | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 | 12 okr. |
| 16. | Francesco Bagnaia | Ducati | 7 okr. |
| 17. | Joan Mir | Honda HRC | 2 okr. |
| 18. | Marc Marquez | Ducati | 0 okr. |
| 19. | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing | 0 okr. |