Japończycy byli obecni w MotoGP jako jedyny dostawca ogumienia od sezonu 2009, kiedy to firma Michelin zakończyła współpracę z królewską klasą motocyklową wskutek zmian regulaminowych. - Z pewnym smutkiem przychodzi mi ogłaszać nasze wycofanie z MotoGP, biorąc pod uwagę zaangażowanie firmy w MotoGP. Jednak udało nam się osiągnąć cele, które sobie założyliśmy, gdy wchodziliśmy do MotoGP ponad dziesięć lat temu. Przyczyniliśmy się do kilku tytułów mistrzowskich i nasza firma uważa, że jest to właściwy czas, aby opracować strategię wyjścia z tej serii - powiedział Kyota Futami z firmy Bridgestone.
[ad=rectangle]
Tym samym zarządzający MotoGP mają niemal dwa sezony, aby znaleźć nowego dostawcę opon dla królewskiej klasy wyścigowej. Nowy przetarg ma być ogłoszony lada moment. - W ciągu tych dwóch sezonów będziemy kontynuować wsparcie i współpracę z zespołami. Będzie się ona odbywać na najwyższym poziomie. Zawodnicy i zespoły będą brać udział w programie rozwoju naszych opon. Zrobimy wszystko, aby opuścić MotoGP po sezonie 2015 ze świadomością, że przesunęliśmy granicę rozwoju opon maksymalnie do przodu - dodał Japończyk.
Pierwszym zawodnikiem, który sięgnął po tytuł mistrza świata w MotoGP, korzystając z opon Bridgestone, był Casey Stoner. Australijczyk dokonał tego w roku 2007, korzystając z motocykla Ducati. Z kolei Japończycy obecni byli w MotoGP od sezonu 2002, a na pierwsze wyścigowe zwycięstwo przyszło im czekać do roku 2004. Wtedy Makoto Tamada wygrał wyścig w Brazylii.