Honda nadal ma problem z agresywnym silnikiem. "Nie wiemy zbyt wiele"

Nie jest tajemnicą, że problemy zespołu Repsol Honda Team w sezonie 2015 były spowodowane zbyt agresywnym silnikiem. Niewykluczone, że w tym roku jednostka napędowa ponownie będzie sprawiać problemy japońskiej ekipie.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera

Miniony sezon był dla Repsol Honda Team najgorszy od roku 2010. Zawodnicy tego zespołu wyraźnie przegrali walkę o tytuł mistrzowski z Movistar Yamaha MotoGP. Podczas gdy Jorge Lorenzo i Valentino Rossi do ostatniego wyścigu walczyli między sobą o mistrzostwo, Marc Marquez i Dani Pedrosa musieli się zadowolić trzecią i czwartą pozycją.

Japończycy szybko zdiagnozowali źródło swoich problemów. Regulamin zabrania jednak zmian w silniku w trakcie trwania sezonu i Honda mogła sprawdzić nowe rozwiązania dopiero podczas listopadowych testów w Walencji i Jerez. Nowa jednostka napędowa ma nieco większą moc na niskich obrotach, ale nadal dostarcza je w agresywny sposób. Ponadto maszyny Hondy nie najlepiej radzą sobie z nowym, jednolitym oprogramowaniem. Lepiej pod tym względem wyglądają motocykle Ducati i Yamahy.

Od 1 do 3 lutego w Malezji odbędą się pierwsze testy MotoGP w roku 2016, przed którymi przedstawiciele Hondy mają sporo obaw. - Jesteśmy na etapie, na którym trudno powiedzieć, gdzie jesteśmy - powiedział Pedrosa podczas konferencji promującej nowy model samochodu Honda Civic Type R. - Nadal czeka nas sporo pracy nad silnikiem. To będzie klucz do zrozumienia całego pakietu, który wprowadzamy w tym sezonie - dodał Marquez.

Na ten moment nie wiadomo czy Honda zdąży z wszystkimi pracami przed pierwszym wyścigiem w Katarze. Problem mają również zespoły satelickie, którym Japończycy dostarczają jednostki napędowe. Podczas testów na torze Sepang Cal Crutchlow, Esteve Rabat i Jack Miller najprawdopodobniej będą korzystać z motocykla z zeszłorocznym silnikiem.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że w poprzednich latach Japończycy z Hondy potrafili przygotować kilka specyfikacji motocykli i silników dla swoich zawodników, którzy w trakcie zimowych testów mogli wybrać najlepsze rozwiązanie. - Widzieliśmy się w Japonii z inżynierami, ale nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele, bo byli zajęci analizowaniem danych - podsumował Pedrosa.

Czy sezon 2016 w MotoGP zostanie zdominowany przez Repsol Honda Team?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×