Jeśli Robert Kubica wraz z kolegami z AF Corse chciał sprawdzić ustawienia samochodu Ferrari przed kwalifikacjami do 6h Spa-Francorchamps, to misja zakończyła się niepowodzeniem. Wszystko przez dość niespodziewane problemy załogi numer 83 z hamulcami w modelu 499P.
To Kubica był wyznaczony do rozpoczęcia ostatniej sesji treningowej na belgijskim torze. Polak niemal natychmiast opuścił garaż, ale po paru minutach pojawił się w nim z powrotem. Mechanicy AF Corse krótko pracowali przy samochodzie Ferrari, ale najwidoczniej nie rozwiązali problemu, bo 39-latek po ledwie paru minutach znów był w alei serwisowej.
Ostatecznie Ferrari 499P wróciło do garażu i pozostało w nim przez sporą część treningu. Kubica był w stanie wyjechać na tor w ostatnich minutach sesji. Krakowianin uzyskał czas 2:09.257, który dał AF Corse przedostatnie miejsce w klasie Hypercar długodystansowych mistrzostw świata WEC.
ZOBACZ WIDEO: Andrzej Lebiediew sprzedał restaurację. Zdradził powody
Problemy z hamulcami sprawiły, że w szeregach AF Corse na torze w ogóle nie zaprezentowali się Yifei Ye oraz Robert Shwartzman. W tej sytuacji włoski zespół ma spory problem, kogo nominować do jazdy w piątkowych kwalifikacjach.
Na czele stawki WEC w ostatnim treningu przed kwalifikacjami znalazła się załoga Porsche oznaczona numerem 6. Za jej kierownicą zasiadł Kevin Estre. Francuz pokonał jedno okrążenie toru Spa-Francorchamps w 2:04.125. Drugi był James Calado z załogi Ferrari numer 51. Brytyjczyk stracił 0,215 s do najszybszego kierowcy.
WEC - 6h Spa-Francorchamps - 3. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | 2:04.125 |
2. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.215 |
3. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller | +0.232 |
4. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.249 |
5. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +0.340 |
6. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +0.348 |
7. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +0.386 |
8. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Gounon-Milesi | +0.641 |
9. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.449 |
10. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott | +1.459 |
11. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +1.585 |
12. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval | +1.812 |
13. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +2.137 |
14. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Caldarelli | +2.278 |
15. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Andlauer | +2.755 |
16. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn | +3.426 |
17. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +4.932 |
18. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +5.132 |
19. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +7.966 |
Czytaj także:
- Kubica spodziewa się problemów i twardej walki. Spore wyzwanie przed Polakiem
- Koniec wielkiej przyjaźni w F1? "Nasze relacje się zmienią"