W tym artykule dowiesz się o:
Przygotowania do 24h Le Mans dobiegły końca. Kierowcy rywalizujący w długodystansowych mistrzostwa świata WEC mają już za sobą cztery sesje treningowe i przed nimi już tylko krótka rozgrzewka, którą zaplanowano tuż przed startem sobotniego wyścigu. Dla polskich kibiców najważniejszą informacją jest, że Robert Kubica wraz z AF Corse po raz kolejny zameldował się poza czołówką klasy Hypercar.
Tym razem załoga numer 83 została sklasyfikowana na czternastym miejscu z czasem 3:31.551. O taki rezultat w samochodzie Ferrari postarał się Yifei Ye. Warto mieć jednak na uwadze, że padający deszcz nieco utrudnił życie kierowcom i miał wpływ na ich tempo.
To właśnie Chińczyk wyjechał na tor jako pierwszy, gdy warunki na Circuit de la Sarthe były jeszcze nie najgorsze. Z każdą minutą tor stawał się bardziej wilgotny, co też nie pomagało w odpowiednim dogrzaniu opon. Dlatego Robert Kubica i Robert Shwartzman nie mieli szans na poprawienie rezultatu Yifei Ye.
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica zaprasza na ORLEN 80. Rajd Polski. To będzie sportowe święto
Prognozy pogody nie wykluczają opadów deszczu podczas tegorocznego 24h Le Mans, dlatego sesja przejechana w trudniejszych warunkach może zaprocentować w trakcie sobotnio-niedzielnych zawodów.
Najlepszy wynik w ostatnim treningu przed 24h Le Mans uzyskała Toyota numer 8, za kierownicą której siedział Brendon Hartley. Nowozelandczyk pokonał jedno okrążenie toru Circuit de la Sarthe w czasie 3:29.451. Warto zauważyć, że Miguel Molina z Ferrari stracił do niego tylko 0,076 s, co pokazuje, jak niewielkie różnice panują obecnie w niezwykle wyrównanej klasie Hypercar.
WEC - 24h Le Mans - 4. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1 | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | 3:29.451 |
2 | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.076 |
3 | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +0.109 |
4 | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +0.145 |
5 | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +0.189 |
6 | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +0.294 |
7 | Hypercar | Whelen Cadillac Racing | Derani-Aitken-Drugovich | +0.338 |
8 | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Jaminet-Nasr-Tandy | +0.415 |
9 | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +0.620 |
10 | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Lopez-de Vries-Kobayashi | +0.733 |
11 | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +0.750 |
12 | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Jani-Andlauer | +1.449 |
13 | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +1.481 |
14 | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +2.100 |
15 | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +2.527 |
16 | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +2.783 |
17 | Hypercar | Cadillac Racing | Bourdais-van der Zande-Dixon | +3.239 |
18 | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Grosjean-Caldarelli-Cairoli | +4.115 |
19 | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +6.074 |
20 | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +8.153 |
21 | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +30.044 |
22 | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Palou | bez czasu |
23 | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | bez czasu |
Czytaj także: - Nowy kierowca w F1? "Jest jedną z możliwości" - Mercedes się nie poddał. Jest kolejna oferta dla Verstappena