W pierwszym treningu WEC na torze Interlagos doszło do poważnego wypadku, w następstwie którego kierowcy spędzili w akcji niewiele czasu. Aby nieco zrekompensować te niedogodności, postanowiono wydłużyć kolejną sesję, na co pozytywnie zareagowały zespoły biorące udział w długodystansowych mistrzostwach świata.
W szeregach AF Corse drugi trening rozpoczął Robert Shwartzman, czyli kierowca, który w pierwszej części dnia w ogóle nie zasiadł w kokpicie Ferrari. Rosjanin, który dotąd poznał brazylijski tor jedynie przy okazji piątkowego treningu Formuły 1, był najszybszy spośród załogi numer 83. Kierowca urodzony w Tel-Awiwie uzyskał czas 1:26.131. Włoski zespół nie zamierzał traktować priorytetowo 24-latka, który wcale nie otrzymał najwięcej czasu za kierownicą Ferrari 499P.
Palma pierwszeństwa w tym aspekcie przypadła Robertowi Kubicy. Krakowianin znajdował się na torze przez ponad 42 minuty, uzyskując czas 1:26.642. To jasna sugestia, że 39-latkowi przypadło zadanie ustawiania maszyny pod niedzielny wyścig, bo już w pierwszym treningu miał okazję przez ponad 20 minut poznawać specyfikę Ferrari 499P.
ZOBACZ WIDEO: Mikołajki Arena szczególnym miejscem. Czy to przyszłość rajdów?
Najmniej czasu w akcji spędził Yifei Ye. Chińczyk był też najwolniejszym kierowcą w AF Corse. Jego przejazd trwał łącznie nieco ponad 35 minut, a najlepszy wynik przy nazwisku kierowcy z Państwa Środka to 1:26.820.
Najlepiej przygotowanym zespołem do 6h Sao Paulo wydaje się Toyota, której samochody zajęły dwie czołowe pozycje na zakończenie dnia. Sebastien Buemi z załogi numer 8 uzyskał wynik 1:25.727, a niewiele wolniejszy był Kamui Kobayashi z siostrzanego samochodu numer 7. Japończyk jedno okrążenie Interlagos pokonał w czasie 1:25.757.
Dwie kolejne lokaty zajęły fabryczne załogi Ferrari, co pozwala wierzyć w to, że model 499P jest w stanie konkurować z Toyotą na niedzielnym dystansie.
AF Corse z Kubicą zakończył dzień na ósmym miejscu. Najlepszy czas Shwartzmana był o 0,404 s gorszy od wyniku Buemiego.
WEC - 6h Sao Paulo - 2. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | 1:25.727 |
2. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +0.033 |
3. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.043 |
4. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.049 |
5. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn | +0.142 |
6. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +0.204 |
7. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +0.252 |
8. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +0.404 |
9. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Andlauer | +0.715 |
10. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +0.966 |
11. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +1.032 |
12. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +1.165 |
13. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +1.274 |
14. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +1.429 |
15. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +1.438 |
16. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +1.492 |
17. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +1.568 |
18. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +2.016 |
19. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +2.065 |
Czytaj także:
- Red Bull wyprodukował "potwora". Cena? Zwala z nóg
- 15 mln dolarów za dane medyczne Schumachera. Wykradli dwa dyski twarde