Poważny wypadek na treningu Kubicy

Materiały prasowe / Julien Delfosse / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Julien Delfosse / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica

Poważny wypadek na torze Interlagos w pierwszym treningu przed 6h Sao Paulo doprowadził do wydłużenia kolejnej sesji. Robert Kubica i jego koledzy z AF Corse w pełni wykorzystali ten czas. Najszybszy spośród załogi numer 83 był Robert Shwartzman.

W tym artykule dowiesz się o:

W pierwszym treningu WEC na torze Interlagos doszło do poważnego wypadku, w następstwie którego kierowcy spędzili w akcji niewiele czasu. Aby nieco zrekompensować te niedogodności, postanowiono wydłużyć kolejną sesję, na co pozytywnie zareagowały zespoły biorące udział w długodystansowych mistrzostwach świata.

W szeregach AF Corse drugi trening rozpoczął Robert Shwartzman, czyli kierowca, który w pierwszej części dnia w ogóle nie zasiadł w kokpicie Ferrari. Rosjanin, który dotąd poznał brazylijski tor jedynie przy okazji piątkowego treningu Formuły 1, był najszybszy spośród załogi numer 83. Kierowca urodzony w Tel-Awiwie uzyskał czas 1:26.131. Włoski zespół nie zamierzał traktować priorytetowo 24-latka, który wcale nie otrzymał najwięcej czasu za kierownicą Ferrari 499P.

Palma pierwszeństwa w tym aspekcie przypadła Robertowi Kubicy. Krakowianin znajdował się na torze przez ponad 42 minuty, uzyskując czas 1:26.642. To jasna sugestia, że 39-latkowi przypadło zadanie ustawiania maszyny pod niedzielny wyścig, bo już w pierwszym treningu miał okazję przez ponad 20 minut poznawać specyfikę Ferrari 499P.

ZOBACZ WIDEO: Mikołajki Arena szczególnym miejscem. Czy to przyszłość rajdów?

Najmniej czasu w akcji spędził Yifei Ye. Chińczyk był też najwolniejszym kierowcą w AF Corse. Jego przejazd trwał łącznie nieco ponad 35 minut, a najlepszy wynik przy nazwisku kierowcy z Państwa Środka to 1:26.820.

Najlepiej przygotowanym zespołem do 6h Sao Paulo wydaje się Toyota, której samochody zajęły dwie czołowe pozycje na zakończenie dnia. Sebastien Buemi z załogi numer 8 uzyskał wynik 1:25.727, a niewiele wolniejszy był Kamui Kobayashi z siostrzanego samochodu numer 7. Japończyk jedno okrążenie Interlagos pokonał w czasie 1:25.757.

Dwie kolejne lokaty zajęły fabryczne załogi Ferrari, co pozwala wierzyć w to, że model 499P jest w stanie konkurować z Toyotą na niedzielnym dystansie.

AF Corse z Kubicą zakończył dzień na ósmym miejscu. Najlepszy czas Shwartzmana był o 0,404 s gorszy od wyniku Buemiego.

WEC - 6h Sao Paulo - 2. trening - wyniki:

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa 1:25.727
2. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-de Vries-Kobayashi +0.033
3. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +0.043
4. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +0.049
5. Hypercar Cadillac Racing Bamber-Lynn +0.142
6. Hypercar Hertz Team JOTA Stevens-Ilott-Nato +0.204
7. Hypercar Hertz Team JOTA Button-Hanson-Rasmussen +0.252
8. Hypercar AF Corse Kubica-Ye-Shwartzman +0.404
9. Hypercar Proton Competition Jani-Andlauer +0.715
10. Hypercar BMW M Team WRT van der Linde-Frijns-Rast +0.966
11. Hypercar Peugeot TotalEnergies Jensen-Mueller-Vergne +1.032
12. Hypercar Alpine Endurance Team Chatin-Habsburg-Milesi +1.165
13. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Lotterer-L. Vanthoor +1.274
14. Hypercar Porsche Penske Motorsport Campbell-Christensen-Makowiecki +1.429
15. Hypercar Peugeot TotalEnergies di Resta-Duval-Vandoorne +1.438
16. Hypercar Lamborghini Iron Lynx Bortolotti-Kwiat-Mortara +1.492
17. Hypercar Alpine Endurance Team Lapierre-Schumacher-Vaxiviere +1.568
18. Hypercar Isotta Fraschini Serravalle-Bennett-Vernay +2.016
19. Hypercar BMW M Team WRT D. Vanthoor-Marciello-Wittmann +2.065

Czytaj także:
- Red Bull wyprodukował "potwora". Cena? Zwala z nóg
- 15 mln dolarów za dane medyczne Schumachera. Wykradli dwa dyski twarde

Źródło artykułu: WP SportoweFakty