Toyota oznaczona numerem #8 objęła prowadzenie w drugiej godzinie wyścigu. Sebastien Buemi, który prowadził hybrydową TS 040 zdecydował się pozostać na torze, gdy na zmianę opon i kierowcy zdecydowała się załoga Porsche w składzie Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb.
Japoński zespół nie oddał prowadzenia aż do końca, a problemy Porsche otworzyły drogę dla Audi i drugiej Toyoty w walce o drugie miejsce na podium. Ostatecznie za zwycięzcami wyścig ukończył Loic Duval w prototypowym Audi R18 e-tron quattro.
[ad=rectangle]
Po dwóch wyścigach sezonu Toyota prowadzi pewnie w klasyfikacji konstruktorów z 48 punktami przewagi nad Porsche. Trzecie Audi po nieudanym wyścigu na Silverstone odrobiło stratę do Porsche, która wynosi obecnie 8 punktów.
Kolejna runda mistrzostw świata wyścigów długodystansowych (WEC) 24-godzinny wyścig Le Mans odbędzie się w dniach 14-15 czerwca.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Wyniki 6 Hours of Spa:
P. | Klasa | Kierowcy | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1 | P1 | Davidson/Lapierre/Buemi | Toyota | 6:01:31.675 |
2 | P1 | Di Grassi/Duval/Kristensen | Audi | +1:13.926 |
3 | P1 | Wurz/Sarrazin/Nakajima | Toyota | +1:20.861 |
4 | P1 | Dumas/Jani/Lieb | Porsche | +1okr. |
5 | P1 | Fassler/Lotterer/Treluyer | Audi | +1okr. |
6 | P1 | Albuquerque/Bonanomi | Audi | +2okr. |
7 | P1 | Prost/Heidfeld/Beche | Rebellion Lola-Toyota | +10okr. |
8 | P2 | Rusinov/Pla/Canal | Morgan-Nissan | +11okr. |
9 | P2 | Dolan/Tincknell/Gene | Jota Zytek-Nissan | +11okr. |
10 | P2 | Howson/Bradley/Matsuda | ORECA-Nissan | +12okr. |