[tag=63699]
Łukasz Kręski[/tag] i Maciej Marcinkiewicz zwycięstwo i tytuł zdobyli w klasyfikacji indywidualnej kierowców AM Cup oraz drugie miejsce wśród wszystkich zespołów uczestniczących w serii z obu kategorii - PRO-AM oraz AM.
Wielkość sukcesu podkreśla fakt, że był to pierwszy pełny sezon startów polskiej ekipy wśród innych zespołów z wieloletnim doświadczeniem oraz fakt, że do klasyfikacji zespół eSky WP Racing zgłaszał tylko jedną załogę, czyli inaczej niż większość zespołów posiadających w większości reprezentantów w obu kategoriach.
Czytaj także: Pogrzeb Laudy bez Ecclestone'a
W skrócie - kierowcy kultowego już Maserati Granturismo MC GT4 rozpoczęli sezon od zdobycia pole position do pierwszego wyścigu na torze w czeskim Most, jednak później awaria skrzyni biegów zmusiła ich do wycofania się z obu wyścigów przez co nie zdobyli w tej imprezie żadnego punktu.
ZOBACZ WIDEO: Rajd Dakar przenosi się do Arabii Saudyjskiej. Krzysztof Hołowczyc: Gospodarze nie będą szczędzić grosza
Kolejne dwa wyścigi serii odbyły się na austriackim Red Bull Ringu. Tutaj kolejne pole position i podwójne podium w wyścigach - trzecie i drugie miejsce. Podczas wakacji odbyła się runda na Slovakiaringu, torze który zarówno Łukasz Kręski jak i Maciej Marcinkiewicz znają doskonale. Tutaj kierowcy odnieśli spektakularny sukces zdobywając pole position jednocześnie zwyciężając w obu wyścigach.
Na holenderskim torze w Zandvoort, kolejne podwójne pole position oraz zwycięstwo w pierwszym wyścigu i drugie miejsce w drugim dały zespołowi eSky WP Racing upragniony sukces, czyli zwycięstwo w sezonie 2018.
Sezon pochłonął ogrom przygotowań jak testy i starty treningowe w innych seriach wyścigowych. Zespół serwisowy Kumiega Racing wraz ze swoją ekipą był odpowiedzialny za techniczną stronę przygotowania polskiego Maserati z numerem startowym 7. Ogólnie w sezonie Polacy spędzili 31 dni na torach podczas 12 wyjazdów.
Ciężarówki transportujące samochód oraz sprzęt niezbędny do obsługi technicznej pokonały łącznie około 48 tysięcy kilometrów. Maserati Granturismo MC GT4 przejechało ponad 10 tysięcy wyścigowych kilometrów, zużyło 200 kompletów opon i to pomimo restrykcyjnego regulaminu ograniczającego ich liczbę oraz ponad 8500 litrów specjalnego paliwa. Podczas eksploatacji samochodu w sezonie wymieniono w nim części o łącznej wadze ponad 1 tony.
Podkreślenia godny jest fakt, iż wśród konkurentów Polaków byli kierowcy samochodów marek takich jak: Aston Martin, Porsche, BMW, Mclaren, Mercedes, Sin, Audi, Chevrolet czy KTM.
Sezon 2019 przed nami, a w zasadzie już się rozpoczął, ponieważ Łukasz Kręski i Maciej Marcinkiewicz rozpoczynają jesienny program treningów na torach przyszłorocznej serii cyklu GT4 European Series lub innych seriach europejskich.
Organizatorzy tej serii na sezon 2019 wstępnie zaplanowali 12 wyścigów podczas 6 weekendów wyścigowych na torach: Monza, Brands Hatch, Paul Ricard, Misano, Nurburgring i Barcelona.
Czytaj także: Sebastian Vettel broni Ferrari
Głównymi partnerami polskich kierowców w sezonie 2018 były Grupa eSky oraz Grupa Wirtualna Polska, którzy zapowiedzieli możliwość kontynuacji współpracy w przyszłym sezonie.
Grupa eSky od ponad 10 lat wspiera sporty motorowe, dotychczas w rajdach jako eSky Rally Team kierowców Łukasza Habaja i Kacpra Wróblewskiego. Od zeszłego sezonu sporty wyścigowe jako eSky Racing Team - kierowców Łukasza Kręskiego i Macieja Marcinkiewicza.